pijn

Author:
minkemuurtje
Posted:
ma, 04/07/2008 - 11:11
ik heb een half jaar geleden een wkb gehad aan een kies linksonder. Maar nu krijg ik ineens weer last van de kaak, ook aan de andere kant. Zou het hiermee te maken kunnen hebben? of zou het de verstandskiezen zijn? (die liggen horizontaal, en kunnen niet doorbreken), mn kaakchirurg heeft foto's gemaakt, en ze hoefden er niet uit zei hij) maar eens in het half jaar heb ik pijn aan de kaken. Met hoofdpijn enzo. Nu dacht de kaakchirurg dat het met een splint op kon worden gelost, maar dat is dus niet zo.
Mignon

Uitstralende pijn zoals jij de beschrijft kan nogal eens duiden op overbelasting van de kauwspieren. Vanaf een afstand kan ik natuurlijk niet zeggen of dit bij jou ook het geval is, maar aangezien je al een splint hebt is de kans redelijk groot. De splint voorkomt dat je je kunt klemmen of knarsen. Hiermee geef je indirect de kauwspieren rust. Verder is het heel belangrijk dat je je bewust bent van je parafunctionele activiteit. Sommige tandartsen schrijven uiteindelijk fysiotherapie of bewegingsoefeningen voor, maar meestal is een dieetadvies (geen hard of taai voedsel) icm mondopeningsoefeningen voldoende om de klachten langzaam te doen afnemen. Vraag je kaakchirurg, die de splint heeft gemaakt, eens om raad. Ik ben benieuwd wat zijn advies is.

Grts, Mignon
di, 04/08/2008 - 00:15 Permalink