tanden knarsen ->SleepRight Night Guard??

Author:
maaikehop
Posted:
wo, 04/09/2008 - 00:42
Hallo,

Ik schijn 's nachts enorm te knarsen, want mijn tanden en kiezen zijn verschrikkelijk afgesleten. Een van de gevolgen is dat ik nu een implantaat moet, maar de kans bestaat dat ik ook dat kapot knars. Ik draag al wel een aantal jaren 's nachts zo'n plint, maar ik heb niet het idee dat het helpt. Ik vind het juist wel lekker om op te bijten. Nu las ik op internet iets over de SleepRight Night Guard. Het is ook een soort bitje dat ervoor zorgt dat je kiezen niet op elkaar komen. Het zou het zelfs helpen om helemaal van het knarsen af te komen. Wie heeft hier ervaring mee?

ALvast bedankt!
vV

er bestaan geen apparaten die iemand gegarandeerd van knarsen afhelpen. Overigens : als de kiezen geen kontakt maken wat dan wel?? als de druk alleen op de voortanden komt te liggen gaat het daar fout, is al uit onderzoek van ACTA (Lobbezoo en co) gebleken.
Als er sprake is van forse slijtage, dus een lagere beethoogte, zou er eerst eens gewerkt moeten worden aan verhogen van de beet, voordat er aan zaken als implantaten gedacht gaat worden.
wo, 04/09/2008 - 08:08 Permalink
maaikehop

Dank voor je reactie. Bij mij moet de 16 eruit ivm met wortelcaries. Ik had daar geen last van omdat de zenuw er al eerder uitgehaald is. Volgens de parodontoloog is de wortelcaries gevolg van het knarsen: irritatie zenuw -> wortelkanaalbehandeling -> broosheid -> wortelcaries (?). Hij adviseert me wel een implantaat te nemen, ondanks dat ik knars. Wat is een beetverhoging precies? Daar heeft niemand mij nog over verteld? Ik heb trouwens een flinke overbeet/ open beet, dwz. mijn voortanden komen niet op elkaar, die zijn ook niet zo vreselijk gesleten. Mijn kiezen daarentegen zijn volledig vlak en en een stuk lager dan vroeger.
Ik heb overigens helemaal geen pijn aan mijn kaken en merk ook niet dat ik knars. Misschien doe ik het niet meer sinds ik dat beetplaatje heb?

Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,

Maaike Hop
wo, 04/09/2008 - 17:05 Permalink