Mijn afgelopen zomervakantie is volledig verpest door een ontsteking aan een kies en uiteindelijk een kaakontsteking. naar 3 AB kuren is de pijn min of meer weg.
Nu ben ik kortgeleden voor controle bij mijn tandarts geweest. Ik heb een aantal gaatjes, deze heb ik ook aan hem laten zien. Nu zegt hij dat deze 'stilstaan' en dat behandeling niet noodzakelijk is?
Het gaat oa om een gaatje in de wortel van een voortand (ligt bloot). Een kies bovenin, voel ik elke dag bij het eten en drinken. Effin, ook nog op enkele andere plaatsen.
Is dit gebruikelijk, ik bedoel dat er dan niet direkt gevuld wordt? Ben nl bang om weer zo'n ontsteking te krijgen.
Nu ben ik kortgeleden voor controle bij mijn tandarts geweest. Ik heb een aantal gaatjes, deze heb ik ook aan hem laten zien. Nu zegt hij dat deze 'stilstaan' en dat behandeling niet noodzakelijk is?
Het gaat oa om een gaatje in de wortel van een voortand (ligt bloot). Een kies bovenin, voel ik elke dag bij het eten en drinken. Effin, ook nog op enkele andere plaatsen.
Is dit gebruikelijk, ik bedoel dat er dan niet direkt gevuld wordt? Ben nl bang om weer zo'n ontsteking te krijgen.
Re: Wachten met het vullen van gaatjes?
U geeft aan vorig jaar zomer last te hebben gehad, AB kuren gehad te hebben (door wie gegeven?) maar eigenlijk pas recent weer een tandarts bezocht te hebben?
Re: Wachten met het vullen van gaatjes?
Sinds de kaak ontsteking eet ik geen suiker meer, nergens meer in. Dit heeft, behalve een positief effect op m'n gewicht en een nu verdwenen hoge bloeddruk, natuurlijk ook een positief effect op m'n gebit.
Er zijn in ieder geval 4 bekende gaatjes. 1 tussen 2 kiezen, zit er inmiddels al 2 jaar. 1 in het wortel gedeelte (helemaal onderaan) van een voortand in de onderkaak. 1 half onder een bestaande vulling. En 1 links bovenin die ik in de spiegel kan zien.
Eerst zei mijn tandarts dat hier nodig iets aan gedaan moest worden. Nu zegt hij dat alles stil staat en dat behandeling op korte termijn niet nodig is.
Beats me. Maar hij is natuurlijk de tandarts. Enige waar ik dus bang voor ben is weer zo'n ontsteking, want geloof me, dat was een horror verhaal.