wat is de normale procedure van kronen plaatsen?

Author:
ilana
Posted:
do, 04/10/2008 - 16:46
Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af wat de standaard procedure is voor het plaatsen van kronen, of is er geen standaard procedure?
Ik heb namelijk meerdere kronen gekregen, maar mijn tandarts heeft alleen bij 1 tand voor het zetten van de kronen een wkb gedaan. Bij de andere tanden heeft die dat niet gedaan maar gelijk de kronen geplaatst. Nu had ik ongelofelijk pijn aan één van de tanden waar hij geen wkb heeft uitgevoerd. Vandaag was ik bij hem geweest en heb een wkb gekregen. Nu heb ik ongelofelijk veel geld moeten betalen hier voor en vroeg mijzelf af of hij het al eerder had moeten doen. Dan had ik deze pijn en kosten niet gehad.

groet,
Ilana
mamjean

hoi volgens mij hoeft er niet altijd een wkb gedaan te worden, heb net 9 kronen gehad, waarvan een paar een wkb hebben gehad en andere weer niet. Waarom wel, nou omdat de vullingen te diep zaten (te dicht bij de zenuwen) en 2 voortanden omdat die te ver afgeslepen moesten worden om de stand te veranderen. Zolang van dit alles geen sprake is, laten ze de tand gewoon leven.
Bij jou is het waarschijnlijk net een samenloop van omstandigheden geweest. Zou met niet te druk maken om kronen waar het leven nog in zit. waarschijnlijk gebeurd hier voorlopig helemaal niets mee.
Groetjes jeannet
di, 04/15/2008 - 13:17 Permalink