paradontitis en implantaten

Author:
greta
Posted:
wo, 04/16/2008 - 16:29
hallo allemaal
ik ben nieuw hier met een dringende vraag
ik wilde graag een all on 4 constructie en ben naar een implantoloog gegaan
nu kwam de schrik
hij wil dit niet doen in de bovenkaak als ik mijn ondertanden niet allemaal laat trekken omdat ik paradontitis heb
nou ja zeg ik schrok me rot
waarom al mijn onder tanden eruit
ik wil alleen boven i.p.v.mijn gebit een all on 4
hij wil dit dus niet doen tenzij ik alles onder laat trekken
is dit gebruikelijk , want wil zo graag mijn ondertanden behouden
mamjean

hoi,
simpel zolang er paradontius in je mond zit heeft implantaten geen zin, deze zouden dan ook aangetast worden met alle gevolgen van dien.

als je ondertanden getrokken zijn, verdwijnt de parad. vanzelf. hoe lang dat precies duurt weet ik niet. zou je even na moeten vragen, of een tandarts zal dit even moeten vertellen op dit forum.

groetjes
do, 04/17/2008 - 13:45 Permalink
JW Vaartjes

Als er parodontitis aanwezig is in de mond dan is de kans op botverlies rondom implantaten groter. Het scheelt wel wat dat de aangetaste elementen in de tegenoverliggende kaak liggen en niet in de nabijheid van de implantaten.

Veiliger is het trekken van de aangetaste tanden en drie maanden te wachten, dan zijn alle schadelijke bacterien uit de mond verdwenen en kan een nieuwe start gemaakt worden. Risicofactoren die parodontitis veroorzaken (roken, erfelijkheid, stress, mondhygieneniveau) zullen wel weer van invloed zijn op het bot rondom de implantaten.
do, 04/17/2008 - 21:38 Permalink