Ervaring met beugel voor 6 maanden?

Author:
bloempje3
Posted:
di, 04/15/2008 - 20:06
Hallo, ik heb een vraagje. Ik wil graag een beugel en nu heb ik gezien dat er zoiets bestaat als de 6maanden beugel..Dit is een beugel met doorzichtige slotjes en die je maar 6 maanden in hoef te hebben. De kosten komen ongeveer neer op 1500 euro. Ik vraag me af of er iemand is die ervaring heeft met deze beugel, want ik wil graag weten of het echt werkt. Alvast bedankt!
BJN

Dat bestaat niet.
Er bestaan beugel-technieken waarbij in 6-9 maanden veel verandering te krijgen is. En als dat dan genoeg is dan ben je klaar. Wij (onze praktijk en een aantal anderen) doen het al jaren zo bij volwassenen.
Om het zo te noemen is dus meer een slim marketing-verhaal, dan een daadwerkelijk nieuwe techniek. Zo is het wel vaker in de reclame. De prijs is ook gewoon, niet duur, niet goedkoop, gewoon de huidige tarieven gebruiken. Tegenwoordig zijn die tarieven de laagste in europa! Dat is fijn als je nu net een beugel 'nodig hebt'.
Vandaag had ik een patient met een nieuwe beugel uit Polen, had haar 1200 voor een combinatie die wij in NL momenteel voor 700 doen....
di, 04/15/2008 - 22:38 Permalink
BJN

Afhankelijk van de beginsituatie EN het te behalen resultaat is bij volwassenen in 6-8 maanden veel te bereiken. Een goed resultaat duurt meestal 10-12 mnd, maar in 8 maanden is er al veel 'recht'.

De winst voor de tandarts zit in de eeste 3 maanden (onderzoek en plaatsing van de beugel). Dus als jij afhaakt/het goed vindt na 6 maanden is de commerciele tandarts erg blij. Eentje die enige technische kennis en ethiek heeft zal je proberen over te halen om nog even door te zetten voor een technisch goed resultaat.

Maar goed, het is dus waar dat in 6-12maanden een groot deel van de volwassenen rechte tanden kunnen hebben. Sommige tandartsen/orthodontisten willen alleen perfecte gebitten afleveren, dat kost veel meer tijd. En het is maar de vraag of de individuele patient daarmee goed geholpen wordt....
vr, 04/18/2008 - 15:48 Permalink