Ergens in deze zomer mag mijn beugel eruit :D .
Ik ben erg tevreden met het resultaat, en natuurlijk wil ik dat zo houden.
Je hoort vaak dat er door de ortho gekozen wordt voor een retentiespalkje om het gebit netjes te houden maar mijn voorkeur gaat uit naar een uitneembare beugel (ivm schoonhouden gebit).
Is er iemand die me kan vertellen wat de beste optie is? Want ik ga uiteraard kiezen voor de meest verstandige retentiemethode...
grtz,
Annemarie
Ik ben erg tevreden met het resultaat, en natuurlijk wil ik dat zo houden.
Je hoort vaak dat er door de ortho gekozen wordt voor een retentiespalkje om het gebit netjes te houden maar mijn voorkeur gaat uit naar een uitneembare beugel (ivm schoonhouden gebit).
Is er iemand die me kan vertellen wat de beste optie is? Want ik ga uiteraard kiezen voor de meest verstandige retentiemethode...
grtz,
Annemarie
Re: bijna klaar, welke retentiemethode?
Ik vraag mezelf af wat de kosten ongeveer zijn, hoelang je hem moet dragen en of je gebit weer wat veranderd (in negatieve zin).
Dit systeem ziet er wel goed uit :) ! Beter dan zo'n roze plaatje met een draad.
Ik heb boven- en onder brackets, kan deze methode dan voor zowel boven als onder??
Heb zelf ervaring met alledrie systemen. Een essix is perfect en confortabel maar raakt wel "makkelijk" kwijt. (doorzichtig etc)
Een retainer is erg zichtbaar, ik zit er niet mee maar ik heb het idee dat de "retentiekracht" minder is dan bij een essix
Voor de onderkaak heb ik al 8 jaar een vaste draad. Ideaal !! Geen omkijken naar. Slechts 2 dagen "wentijd" en -in tegenstelling tot jouw bericht- prima te onderhouden. Met superfloss met een harde draadpunt kan je prima reiningen
Gr