Eerder de tandarts bellen of niet?

Author:
Marijn28
Posted:
di, 04/22/2008 - 15:08
Vorige week ontdekte ik op mijn rechtervoortand een soort plekje. Het is héél klein, eigenlijk niet veel groter dan het uiteinde van een haar (ik weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven). Als je het niet weet, zie je het ook echt niet, maar ik moest natuurlijk weer zo nodig mijn tanden bestuderen onder een felle lamp. Waarom doet een mens zoiets, vraagt u zich af, maar ik heb in die tand een (uiteraard witte) vulling, en eens in de zoveel tijd controleer ik even of die er nog goed uitziet, niet zo erg gek toch?
Maargoed, nu ik dus dat plekje heb gezien, baal ik daar wel van natuurlijk, want ik vraag me af hoe het komt, en wat het is. Nu heb ik op 20 mei, dus over vier weken, een afspraak bij de tandarts voor controle. Mocht dat plekje nu een gaatje zijn, kunnen die vier weken dan veel kwaad? Of is het verstandiger om de afspraak te vervroegen? Ik voel er niets van, en als ik niet toevallig met die lamp had gekeken, had ik het nooit ontdekt, want het is echt bijna niet te zien.
Ik heb ook besloten, dat ik het werk van de tandarts voortaan gewóón aan de tandarts overlaat........ Niet meer met lampen in de weer dus, want het wekt alleen maar ongerustheid op, bij mij tenminste wel.....
Ik hoop dat iemand me duidelijkheid kan geven over die vier weken!

Groetjes, Marijn