Voortand staat naar voren.

Author:
sniffles
Posted:
do, 04/24/2008 - 13:22
Mijn vraag is:
1 van mij twee voortanden in dit geval is het voor mij de linker voortand staat al jaren naar voren verschoven dat wil zeggen naar buiten toe ten opzichten van de rechter voortand. Een aantal jaren geleden heb ik eens aan mijn tandarts gevraagd of daar iets aan te doen is deze antwoorden toen dat er niks aan te doen valt.
Ik heb er toen geen aandacht meer aangeschonken omdat het mij niet stoorde. Ik ben ondertussen een paar jaar verder en ik irriteer mij er nu wel aan en wil de voortand weer gelijk laten zetten te opzichten van mijn rechter voortand.
Ik denk zelf dat de voortand naar voren staat vanwege ruimte gebrek maar daar niet helemaal zeker van.
Al met al is dit dus mogelijk en zo ja worden de kosten gedekt door de zorgverzekeraar?
Bvd
Met vriendelijke groet,
Dennis
Mignon

Beste Dennis,

om deze stand te corrigeren is eigenlijk alleen orthodontie mogelijk. Afhankelijk van de moeilijkheidsgraad van de behandeling kan deze behandeling enkele maanden tot jaren duren. De kosten voor orthodontie liggen relatief hoog en worden door de meeste aanvullende verzekeringen voor volwassenen niet vergoed.

Het is ook mogelijk om de tandstand te camoufleren. Dit kan door de twee voortanden te voorzien van directe of indirecte restauraties, die de discrepatie opheffen. Besef je echter wel dat met deze behandeling gezond tandweefsel wordt opgeofferd.

Succes met het maken van je keuze.

Grts, Mignon
vr, 04/25/2008 - 05:04 Permalink