Hoi iedereen,
ik heb een spleet tussen mijn twee voortanden (boven) zitten van ongeveer 2,5 mm breed. Deze wil ik laten dichten/versmallen doormiddel van een composiet facing behandeling. Ook wil ik daarmee een klein hoekje (uit een van de voortanden) "herstellen".
Mijn vraag nu is, is hoeveel zo'n composiet behandeling gemiddeld kost, hoelang zo'n behandeling duurt en of je het voelt tijdens de behandeling. En of de facings opnieuw aangebracht kunnen worden, als ik bijvoorbeeld mijn tanden laat witten?
Alvast bedankt! :D
ik heb een spleet tussen mijn twee voortanden (boven) zitten van ongeveer 2,5 mm breed. Deze wil ik laten dichten/versmallen doormiddel van een composiet facing behandeling. Ook wil ik daarmee een klein hoekje (uit een van de voortanden) "herstellen".
Mijn vraag nu is, is hoeveel zo'n composiet behandeling gemiddeld kost, hoelang zo'n behandeling duurt en of je het voelt tijdens de behandeling. En of de facings opnieuw aangebracht kunnen worden, als ik bijvoorbeeld mijn tanden laat witten?
Alvast bedankt! :D
Re: Spleet tussen voortanden
Ik heb een spleetje tussen mijn voortanden, maar mijn vraag was kan ook een heel klein spleetje worden opgevuld? En hoe dan, het is een spleetje wat je eigenlijk bijna niet ziet, veel kleiner dan 1mm zelfs, maar toch vind ik het niet fijn dat spleetje en wil het dus helemaal dicht hebben!
Deze vraag stel ik omdat het in deze forums gaat over spleetjes van 1, 2 mm
Is het verder mogelijk om een stuk van je voortanden te slijpen (ongeveer 2mm) want raakt het niet zenuwen of iets dergelijks?
Alvast bedankt
In principe moet er wel altijd wel wat ruimte zijn tussen de tanden (op het contactpunt na). Je kunt er dan ook tussen reinigen met ragers, stokers of floss. Maar natuurlijk, kleine spleetjes zijn ook op te vullen.
Ook kunnen de tanden worden bijgeslepen, daarbij wordt geen zenuw geraakt. Die zit diep ingesloten in de tand. Tussen het glazuur en de zenuw bevindt zich nog een laag tandbeen (dentine).
Dus is het niet zo dat datgene (waarmee je dat spleetje opvult) weer afbreekt bij het minste zoals het eten van iets hards (hard broodje b.v), want dan denk je iedere keer als je iets eet, als dat stukje maar niet afbreekt ofniet?
Een van de belangrijkse tandheelkundige ontwikkelingen ivan de laatste tijd is de zogeheten 'adhesieve tandheelkunde', dat wil zeggen de tandarts "plakt" composietmateriaal op de gewenste plaats. Hele kiezen kunnen zo worden opgebouwd terwijl vroeger een kroon nodig was. Zo'n spleetje opvullen is dan ook geen enkel probleem
Mocht het onverhoopt toch afbreken/losraken dan kan de tandarts het eenvoudig weer repareren.
ik wil graag mijn spleet tussen mijn voortanden opvullen, maar mijn verstands kiezen zijn nog niet door, is het dan wel slim om het te laten opvullen??