Metaalsmaak

Author:
Andre1976
Posted:
zo, 04/27/2008 - 09:05
Geacht forum,

Sinds een dag heb ik last van een metaalachtige smaak in de mond. Ik denk dat het door een vulling komt, die misschien op z'n laatste loodjes loopt. Er zijn recent geen tandheelkundige behandelingen geweest.

Waar doe ik goed aan? Wachten op de reguliere controle-afspraak eind mei, of moet ik me eerder melden? De smaak is storend, maar ik maak me meer zorgen over de lange-termijn-effecten van die metaaldeeltjes die ik binnenkrijg.

Graag uw visie,

Mvg,
André.
Andre1976

Is er nou niemand, die iets te melden heeft over de metaalsmaak? Is het onzin dat het van een vermoeide vulling komt? :smt012
Zo veel maal bekeken, geen reactie, jammer. Ik bel mn tandarts wel..
di, 04/29/2008 - 09:19 Permalink
Mignon

Beste Andre,

in de literatuur zijn slechts enkele gevallen gemeld waarin een lekkende vulling een metaalsmaak afgaf. Enkele medicijnen en vitaminepreparaten kunnen ook een ijzersmaak afgeven. Bovendien kan een wondje in je mond een metaalachtige smaak veroorzaken.

Grts, Mignon
wo, 04/30/2008 - 01:31 Permalink
Andre1976

Hallo Mignon,

Dank voor je reactie.

Ik slik geen medicijnen, wel af en toe een vitaminepil. Ik bemerk heel duidelijk dat de metaalsmaak in m'n mond opkomt als ik met m'n tong over de achterste (l.o.) kies beweeg, andere kiezen die gevuld zijn geven die reactie niet. Tandarts gebeld, ik kon eerder komen.

M'n grootste zorg was het binnenkrijgen van schadelijke deeltjes, maar dat lijkt mee te vallen. Zowel jij als hij begonnen er niet over..

Dank,
André.
wo, 04/30/2008 - 09:44 Permalink
Mignon

André,

De eventueel vrijkomende metaaldeeltjes zullen er via de normale weg weer uitkomen. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken. Fijn dat je je afspraak hebt kunnen vervroegen.

Succes! Grts, Mignon
do, 05/01/2008 - 18:24 Permalink
Andre1976

Beste Mignon,

De tandarts heeft niets kunnen vinden. Foto's wezen ook niets uit. Wel had hij het over gevoelig tandvlees bij die kies in de buurt. Daar beter poetsen, waar mogelijk flossen was het devies.

André.
ma, 05/05/2008 - 11:55 Permalink