Fistel bij kroon

Author:
Holmes
Posted:
do, 04/03/2008 - 09:29
Mijn vrouw had enige tijd geleden een fistel bij een kroon. Er is destijds een nieuwe WKB uitgevoerd en is er door de kroon heen geboord. Ze hoopten dat hiermee het probleem was opgelost. Mocht de fistel terugkomen dan zou de volgende optie een implantaat zijn met daarop een nieuwe kroon.

Jullie raden het vast. Er is een fistel teruggekomen. Nu zie ik een ander topic staan dat er eventueel ook een mogelijkheid bestaat tot een apexresectie. Is dat in alle gevallen mogelijk of moet mijn vrouw inderdaad rekening houden met een implantaatbehandeling.

Als dat laatste het geval is, hoe lang duurt een dergelijke behandeling. Door de hoge kosten van deze behandeling zou ik de implantaatbehandeling graag dit jaar laten plaatsvinden en dan de kroon volgend jaar laten plaatsen. Is dat een mogelijkheid of zit er dan teveel tijd tussen het plaatsen van het implantaat en de kroon. Als de kroon nog geplaatst moet worden, komt er dan wel een noodpreparatie op, of loopt mijn vrouw met een gat in haar mond. Alsvast bedankt voor jullie reactie(s).
mamjean

ik had ook een fistel die elke keer terug kwam, moest naar de kaakchirurg voor een wortelpunt schoonmaking.
daarna niet meer teruggekomen, hier voel je niets van, alleen een beetje napijn en blauw op de wang.
gr
di, 04/15/2008 - 13:20 Permalink
m.e.

apexresectie zou de eerste optie zijn, maar het kan ook zijn dat de wortels nu al erg kort zijn. en als je daarna apexresectie doet, er niks meer overhoudt en dus maar beter kan trekken

qua implantaat is belangrijk om te weten boven- of onderkaak is.
voor OK moet je 3 maanden wachten totdat de implantaat aan het bot is gehecht, BK is het 6 maanden. pas hierna kan begonnen worden met procedure KROON
za, 04/26/2008 - 21:00 Permalink
Holmes

apexresectie zou de eerste optie zijn, maar het kan ook zijn dat de wortels nu al erg kort zijn. en als je daarna apexresectie doet, er niks meer overhoudt en dus maar beter kan trekken

qua implantaat is belangrijk om te weten boven- of onderkaak is.
voor OK moet je 3 maanden wachten totdat de implantaat aan het bot is gehecht, BK is het 6 maanden. pas hierna kan begonnen worden met procedure KROON

Het gaat om een element in de bovenkaak. De apexresectie heeft inmiddels plaats gevonden en de kaakchirurg heeft goede hoop dat een implantaat niet noodzakelijk is. Afwachten maar.
Tijdens de behandeling gaf hij nog wel zijn complimenten over de uitgevoerde wortelkanaalbehandeling door de tandarts. Dat is dan toch een lekker gevoel dat de tandarts in ieder geval haar uiterste best heeft gedaan. Uiteraard heeft mijn vrouw deze complimenten ook overgebracht aan de tandarts.
vr, 05/02/2008 - 00:23 Permalink