Hallo!
Ik ben 21 jaar en heb eigenlijk tot voor mijn puber tijd altijd wel rechte tanden gehad.
Nu is dat vanaf mn pubertijd eigenlijk scheef gaan groeien!
Ik schaam me er zelf toch best wel voor en zou ERG blij zijn als ik eenmaal mooie rechte tanden zou hebben.
De tandarts begint er zelf nooit over en zelf neem ik het altijd wel voor maar durf ik toch niet op het moment zelf.
Wat denken jullie?
Op zich staan mn kaken goed recht op elkaar en heb ik geen overbeet.
Het enigste zijn de voorste 5 tanden..
Wat voor soort beugel zou het worden?! Wat zou ongeveer de tijd zijn?!
Alle informatie en reacties zijn welkom
Groeten
Ik ben 21 jaar en heb eigenlijk tot voor mijn puber tijd altijd wel rechte tanden gehad.
Nu is dat vanaf mn pubertijd eigenlijk scheef gaan groeien!
Ik schaam me er zelf toch best wel voor en zou ERG blij zijn als ik eenmaal mooie rechte tanden zou hebben.
De tandarts begint er zelf nooit over en zelf neem ik het altijd wel voor maar durf ik toch niet op het moment zelf.
Wat denken jullie?
Op zich staan mn kaken goed recht op elkaar en heb ik geen overbeet.
Het enigste zijn de voorste 5 tanden..
Wat voor soort beugel zou het worden?! Wat zou ongeveer de tijd zijn?!
Alle informatie en reacties zijn welkom
Groeten
Re: Voortanden scheef ( fotos ) wat nu!?
Meer naar achteren toe staand de tanden scheef en ook gedraaid wat op ruimtegebrek duidt, voorin heb je een spleetje (diasteem) wat weer op ruimte overschot kan duiden. Hierdoor zou de overtollige ruimte voorin mooi gebruikt kunnen worden om de tanden vanaf achteren recht te zetten.
Het meest efficiënt lijken mij brackets/slotjesbeugel, hiermee kunnen rotaties goed worden opgeheven. Misschien dat BJN wat meer kan vertellen.
Met vriendelijke groet.
De gedraaide hoektanden willen nog wel eens iets terugdraaien. Dat kun je tegengaan met langer doordragen van de nachtbeugel.