Draadje achter tanden

Author:
Jorien_c
Posted:
ma, 04/28/2008 - 04:51
Hoi,
ik heb al twee jaar een ijzeren draadje achter mijn tanden (onderkaak). Ik weet niet precies hoe het heet maar het is er zodat mijn tanden niet weer teruggroeien. Ik poetste net mijn tanden, en opeens kwam een kant ervan los te zitten. Na wat voelen en rukken en trekken trok ik het hele ding eruit (behalve het ijzeren plaatje waarvan het was afgebroken). Normaal zou ik natuurlijk even naar de tandarts gaan, maar het probleem is dat ik in Amerika zit voor een jaar. Ik heb hier geen tandarts. Over 2 maanden ga ik terug naar nederland. Zal ik wachten tot dan om er iets aan te doen? Of hier iemand zoeken? Of gewoon helemaal niets? (er is namelijk niets mis met mijn tanden zelf..).
Alvast bedankt!
Groeten Jorien
marvcin22222

Het ligt eraan hoe lang je de spalk al hebt. Het kan zijn dat je tanden goed zijn vastgegroeid en dat het niet zal verschuiven. Maar de kans bestaat natuurlijk dat het wel gebeurt, met gevolg dat je misschien overnieuw moet beginnen met de beugelbehandeling(dat zou zonde zijn.) Ik zou voor de zekerheid iemand daar raadplegen of het echt kwaad kan. :lol:
di, 05/06/2008 - 17:36 Permalink
BJN

Hou er rekening mee dat beugels in NL erg goedkoop zijn. Dat merk je pas als je in het buitenland een orthodontist bezoekt! Een normale beugelbehandeling van 18 mnd zal in de US ongeveer 5-8000 $ kosten. Een spalkje kost snel 350$.
Vraag er dus naar voordat je daar iets laat doen. Misschien valt het mee!
wo, 05/07/2008 - 14:20 Permalink