Avond,
Ik heb een vraag.
mijn vriendin is een tand kwijt en haar tandarts in czechie zegt als je een kroon plaats beschadig je de tanden ernaast.
nu heb ik wel eens gehoord dat je een losse tand kan laten plaatsen laat maar zeggen een soort van tand, iets met een stift ofzo.
is volgens mij ook stukken goedkoper dan een brug.
Heeft iemand hier ervaring mee? en ook enige idea wat het kan kosten?
Ik heb een vraag.
mijn vriendin is een tand kwijt en haar tandarts in czechie zegt als je een kroon plaats beschadig je de tanden ernaast.
nu heb ik wel eens gehoord dat je een losse tand kan laten plaatsen laat maar zeggen een soort van tand, iets met een stift ofzo.
is volgens mij ook stukken goedkoper dan een brug.
Heeft iemand hier ervaring mee? en ook enige idea wat het kan kosten?
Re: Een losse tant plaatsen
een stifttand kan alleen geplaatst worden op een natuurlijke wortel. Als een tand geheel verloren is, is dit dus geen optie. Afhankelijk van de soort tand die mist (kies, snijtand, hoektand), moet je aan de volgende vaste oplossingen denken ter vervanging ervan:
-brug
-adhesiefbrug = brug die met 2 vleugeltjes aan buurelementen vastzit. Niet te zwaar te belasten, vaak alleen op voortanden mogelijk.
-implantaat = dure optie, maar wel de meest esthetische. Bovendien hoef je voor een implantaat de buurtanden niet te beslijpen.
Naast deze vaste voorzieningen kun je ook kiezen voor een goedkoper, het liefst tijdelijk, kunstharsplaatje met een neptand eraan die het missende element vervangt.
Grts, Mignon
de tandarts in tjechie zei dat brug niet kan. haar tand ernaast kan dat niet hebben,te zwak
Een implantaat met kroon kost ongeveer 1500 euro. Of het wordt vergoed ligt aan je verzekering. Dat zul je daar dus even na moeten vragen. De meeste verzekeringen vergoeden implantologie echter niet, en in ieder geval geen 100%.
Grts, Mignon
dat word hard sparen voor me vriendin aangezien ik alles betaal qua rekeningen.
heb ik dus nooit even 1400 euro bij elkaar.