Kan dit?

Author:
mamav3
Posted:
do, 05/08/2008 - 14:37
Een anderhalve week na de wkb, toch eens tweede opinie gevraagd. Wat blijkt?
Behoorlijke caries onderaan ipv bovenste kies die wkb heeft gehad!
Komt dat vaker voor-> pijn hebben bovenaan én toch aan onderste kies caries hebben???
leefjeleven

Een anderhalve week na de wkb, toch eens tweede opinie gevraagd. Wat blijkt?
Behoorlijke caries onderaan ipv bovenste kies die wkb heeft gehad!
Komt dat vaker voor-> pijn hebben bovenaan én toch aan onderste kies caries hebben???

ik heb ook veel last gehad met wkb behandeling , heb er 2 moeten laten uitvoeren , de eerste tand was in behandeling maar de pijn zat zowel van boven als van onder , en de behandelde tand zat onderaan . Omdat ik niet meteen voor een tweede keuze te vinden was heb ik lang moeten aandringen om langs te mogen komen bij toenmalige tandarts , want haar vervangende collega had het werk uitgevoerd en niet zij zelf . ze was er niet al te blij mee dat ik haar daar mee lastig viel zal ik maar zeggen . na lang aandringen en volhouden bleek uit te komen dat haar collega maar half werk geleverd had die ontdekking had ze liever niet gezien was er doodleuk een ontsteking op komen te staan heb 8 elle lange dagen met pijn rond gelopen ik dacht nooit meer ben dan veranderd van tandarts voor 2de tand te laten behandelen en ik was nog nooit zo gelukkig bij een tandarts buitengelopen had niets van pijn . Dus een 2de opinie kan nooit kwaad en als je echt twijfelt aan je huidige tandarts zou ik zoals ik gedaan heb veranderen . Ik blijf me niet blauw betalen hoor . In iedere geval jouw situatie heb ik nooit meegemaakt en hoop het ook nooit te moeten doorstaan maar op het eerste zicht lijkt me dat niet echt normaal . kwens je veel sterkte en laat je iets weten hoe het verder verloopt ???
do, 05/08/2008 - 18:26 Permalink
Van Leeuwen

De pijn begint vaak bij de tand met het probleem. Als de pijn langer aanhoudt kan het zijn dat hij ook aan de tegenovergestelde kant gevoeld gaat worden (niet links/rechts wel onder/boven). Als de kies wordt behandeld waar de pijn begon gaat de pijn aan de andere kant ook over (reffered pain).

Gr. Maurice
vr, 05/09/2008 - 09:46 Permalink
mamav3

Bedankt voor jullie antwoord!
Na een wkb boven, blijvende pijn, 2de opinie,.. nu vandaag terug naar tandarts geweest.
En ja, onderaan behoorlijke caries, helemaal onderschat! caries tot aan de zenuw!
Vandaag is de caries weggenomen en medicatie tegenaan de zenuw gelegd.Al die tijd had ik vnl pijn bovenaan. Heel raar is dat.
Volgende week 2de WKB van deze tand. Na weken van blijvende pijn hoop ik dat dit écht de oorzaak is. Ik werd er op den duur radeloos van. Ben blij dat dit forum bestaat!
vr, 05/09/2008 - 20:13 Permalink