bruine putjes op kies

Author:
kim1983
Posted:
do, 05/08/2008 - 09:04
Beste mensen, Ik heb gemerkt dat ik op 1 kies een soort verkleuring heb, soort bruine putjes en een streepje. Ik had mijn eigen tandarts in Nederland gebeld daarvoor en ook omdat ik dacht dat er misschien ongemerkt een stukje van diezelfde kies af was. Hij zei dat een bruin putje niet perse een gaatje hoeft te zijn en dat ik goed moet :smt001 en t dan waarschijnlijk wel uit kan houden tot ik in september weer terug in Nederland ben. Want mijn verzekering hier in Australie keert alleen uit als t nood is en dit is geen nood denk ik. Maar als een putje met een bruine kleur geen gaatje is, wat is het dan? En hoe kom je er aan en er vanaf?

Bedankt,

groetjes Oz-girl
Mignon

Het kan inderdaad om een beginnend of reeds geremineraliseerd gaatje gaan. In de grote kiezen bevindt zich een groef aan de buitenzijde. In deze groef zit meestal een pitje dat moeilijk schoon te houden is. Daarom verkleurt dit vaak. Ook kan er sprake zijn van aanslag op de kies. Als je last krijgt zou ik langs een tandarts gaan, maar ik denk dat je je niet veel zorgen hoeft te maken. Als het iets belangrijks geweest was had je eigen tandarts het vast al opgemerkt bij de vorige controle.

Fijne reis verder!

Grts, Mignon
vr, 05/09/2008 - 02:28 Permalink