Hallo,
een aantal maanden geleden heeft de kkachirurg bij mij 3 verstandskiezen getrokken...waarbij er linksboven een breuk optrad in een bovenliggend botje waardoor die er een paar weken later onder narcose uit moest worden gehaald...
Sinds enige tijd voel ik met mij ntong in het gat van de onderste kies dat er nog een hard stukje zit. Ik dacht eerst misschien een hard stukje eten ofzo maar net even met pincet gevoeld en het voelt echt al kies. Kan het zijn dat de kaakchirurg niet goed heeft opgelet en dat er een stukje kies is achtergebleven?
En zo ja, kan dit blijven zitten of moet dit alsnog worden verwijderd? En kan de gewone tandarts dit doen?
Dank en groet van Maarten
een aantal maanden geleden heeft de kkachirurg bij mij 3 verstandskiezen getrokken...waarbij er linksboven een breuk optrad in een bovenliggend botje waardoor die er een paar weken later onder narcose uit moest worden gehaald...
Sinds enige tijd voel ik met mij ntong in het gat van de onderste kies dat er nog een hard stukje zit. Ik dacht eerst misschien een hard stukje eten ofzo maar net even met pincet gevoeld en het voelt echt al kies. Kan het zijn dat de kaakchirurg niet goed heeft opgelet en dat er een stukje kies is achtergebleven?
En zo ja, kan dit blijven zitten of moet dit alsnog worden verwijderd? En kan de gewone tandarts dit doen?
Re: Stuk kies achtergebleven na extractie?
Grts, Mignon
Mijn kaakbot groeit wel een stukje naar voren waardoor de verstandskies aan de andere kant 5 jaar geleden niet zomaar omhoog gelift kon worden en in delen eruit moest worden gehaald. Misschien was dat aan deze kan ook wel het geval.
Maar ik heb er geen last van en ik neem aan dat de wond al lang dicht zit (ook al blijft er altijd een gat zitten) dus ik zal er bij mijn volgende controle weleens naar vragen.
Ik kan me niet zo goed voorstellen dat de kaakchirurg een complete wortel met stuk kies zou laten zitten...
Fijn weekend, Mignon
Dank voor jouw geruststellende antwoord! Ik zag me alweer in de stoel liggen bij de kaakchirurg. Maar jouw verklaring klinkt erg plausibel en stelt me weer gerust. Ik heb er geen last van maar weer niet of het kan gaan ontsteken of wat dan ook. Klinkt toch beetje vreemd dat er een stukje bot door het tandvlees heen komt.
Dank, groet en prettig (lang) weekend,
Maarten
Fijn weekend verder, grts Mignon (Die helaas maar 2 daagjes vrij heeft: de Amerikanen zijn niet zo'n feestvierders)
Sterkte met werken op deze lokale feestdag!
Grts, Mignon