Goedenavond medekauwers!
Gisteren is na een wortelkanaalbehandeling van een tijdje geleden mijn noodvulling vervangen door een definitieve. De tandarts heeft uitgebreid alles schoongemaakt en gefikst. Na de kleine prikjes van de verdoving heb ik verder tijdens de behandeling geen pijn gehad.
Afgelopen nacht werd ik midden in de nacht wakker en kon niet meer slapen, ik had flink last van pijn maar na een bruispoedertje weer gaan slapen. Vanochtend nergens last meer van, de hele dag vandaag gewoon normaal kunnen eten.
Nu is vanmiddag mijn wang aan de kant van de behandeling (linksboven-midden) op gaan zetten. Het is behoorlijk dik aan het worden. Ik heb er al met een koud kompres op gezeten maar daarvan slinkt het maar een klein beetje, en volgens mijn vriendin zakt de zwelling wat naar beneden.
Ik heb er niet veel pijn van, alleen als ik er op druk een klein beetje, en door de zwelling trekt mijn gezicht een beetje.
Heeft iemand dit meegemaakt of een idee wat er met me aan de hand is? Alle advies is welkom!
Fijne avond,
Jeroen
Gisteren is na een wortelkanaalbehandeling van een tijdje geleden mijn noodvulling vervangen door een definitieve. De tandarts heeft uitgebreid alles schoongemaakt en gefikst. Na de kleine prikjes van de verdoving heb ik verder tijdens de behandeling geen pijn gehad.
Afgelopen nacht werd ik midden in de nacht wakker en kon niet meer slapen, ik had flink last van pijn maar na een bruispoedertje weer gaan slapen. Vanochtend nergens last meer van, de hele dag vandaag gewoon normaal kunnen eten.
Nu is vanmiddag mijn wang aan de kant van de behandeling (linksboven-midden) op gaan zetten. Het is behoorlijk dik aan het worden. Ik heb er al met een koud kompres op gezeten maar daarvan slinkt het maar een klein beetje, en volgens mijn vriendin zakt de zwelling wat naar beneden.
Ik heb er niet veel pijn van, alleen als ik er op druk een klein beetje, en door de zwelling trekt mijn gezicht een beetje.
Heeft iemand dit meegemaakt of een idee wat er met me aan de hand is? Alle advies is welkom!
Fijne avond,
Jeroen
Re: Dikke wang na afronden wortelkanaal
Waarschijnlijk heeft de tandarts niet alleen de noodvulling eruit gehaald, maar ook de kanalen nogmaals schoongemaakt en gevuld. Hier kun je een paar dagen last van hebben. De zwelling en pijn zouden normaal gesproken na een dag of drie moeten afnemen. Ik zou het dus nog heel even aankijken. Let wel goed op of je koorts krijgt of last met ademen. In die gevallen kun je beter direct contact opnemen met je tandarts.
Grts en beterschap, Mignon
Bedankt voor je toelichting Mignon, ik houd het in de gaten!
Jeroen
Ik heb een antibiotica kuur gekregen om me daar een handje bij te helpen. Ik hoop dat het snel aanslaat, ik heb al te horen gekregen dat ik net een hamster ben, of als invaller voor Holle Bolle Gijs in Kaatsheuvel aan de slag kan :D
Veel succes ermee. Hoop dat het snel overgaat.
Ik heb ook een noodvulling gekregen gister, niet bij een kies, derde tand van rechtsboven.
De tandarts had eerst wat schoongemaakt vuil eruitgehaald en een watje eringedaan plus noodvulling, bleek dat de zenuw al dood was.
Hoe lang heeft bij jou de noodvulling erin gezeten ? Ik moet volgende week langsgaan voor de definitieve behandeling, dus composiet vulling. Gek, had sinds gister geen pijn ofzo, nu ook niet, alleen de tand geeft af en toe zo'n licht gevoelig signaal. Heb je met de noodvulling ook gewoon die plek kunnen poetsen zonder problemen ?
Volgens mij gaat het bij jou om een WKB bij de kies, bij mij is het gelukkig niet bij de kies maar bij een tand, wat hopelijk minder problemen zal opleveren volgende week. Alsnog wil ik een verdoving :smt003
Mijn noodvulling heeft er bijna twee maanden ingezeten. Hij zou er eerst na drie weken uitgehaald worden maar op de geplande dag was er een probleem bij de tandarts met de apparatuur, ik moest een nieuwe afspraak maken. Omdat ik er totaal geen last van had is die pas 5 weken later gepland.
Ik heb ook gewoon kunnen poetsen en flossen, af en toe kwam er een brokje van de noodvulling af, maar de tandarts had me al aangegeven dat dit kon gebeuren en geen kwaad kon.
De antibiotica kuur lijkt aan te slaan gelukkig, mijn hamsterwang begint weer wat te slinken, het is een stuk minder dik dan gisteren gelukkig!
Jij ook veel succes met je gebit!
Ik wens je veel beterschap toe. Betreft het een kies ? En zijn de zenuwen nog niet dood ?
Ik snap niet waarom je 5 weken moest wachten, ik moet over 1 week terug voor de behandeling.
Misschien ligt het wel daaraan. Bij mij is de zenuw al dood en het betreft maar een tandje ipv kies.
Hoe dan ook, het beste ermee. En als er wat is horen we het wel van je.
Ik weet hoe je je voelt dus :smt006