dikke harde wang na trekken verstandskiezen

Author:
nlcod1234
Posted:
ma, 05/12/2008 - 08:18
hallo
afgelopen dinsdag zijn er bij mij (41 jaar)
de bovenste kiezen uitgegaan,rechts geneest redelijk nu,maar links zit er in mijn wang een enorme bult die zeer pijnlijk is...
ik spoel ,ik slik medicijnen,niks schijnt te helpen......zou dit een bloedprop of zoiets kunnen zijn ,en kan ik deze zelf prikken???
slapen gaat niet meer ,omdat ik niet kan liggen van de pijn,alleen als ik rechtop blijf zitten is de pijn te doen...
wie weet raad????
bij voorbaat hartelijk dank!!!!!!!!
nlcod1234

hallo
ik slik vanaf nu penciline amoxi/cla rp disp 500/125t
daarbij brufen 600 mg spoel met perio-aid,en zonodig slik er paracetamol bij....
ook heb ik er maagbeschermers bij gekregen,kom nl.net van de huisartsenpost,en die consateerde een flinke onsteking...ik hoop dat de penciline zijn werk doet ,zodat ik morgen naar mijn eigen tandarts ka,want de kaakchirurg komt hiet niet meer aan,dit is nu de 3e keer al..
hartelijk dank voor u reactie ,en ik hoop dat dit voldoende info is,anders hoor ik het wel
mvg Harrie
ps. de bult zit er sinds vrijdag
ma, 05/12/2008 - 13:01 Permalink
Newtan

Penicilline heeft ongeveer 24 uur nodig om goed te beginnen. Als u durft mag u eventueel de bult doorprikken met een prikkertje als de druk té heftig wordt. U hebt toch al antibiotica, dus een infectie kunt u daar niet van krijgen.

Verder zou ik ook niet weten wat je nog beter kan doen. Het is blijkbaar een infectie. Sommige mensen zijn daar nou eenmaal gevoeliger voor en misschien bent u dat wel.

En natuurlijk morgen of overmorgen naar de tandarts.
ma, 05/12/2008 - 22:00 Permalink
nlcod1234

ik heb nu wel een branderige keel,dit lijkt mij het begin van de werking van penciline,het gevecht kan beginnen...
De pus komt nu een beetje via de neus naar buiten,en zoals verwacht is dat een beste ''putlucht''
Ik hoop en beetje te kunnen slapen,en dan morgenvroeg gelijk naar mijn eigen tandarts...
bedankt voor u antwoorden,ik hoop dat het beter word!!!
volgende keer maar gelijk een kuur vragen dunkt mij
goede nachtrust toegewenst
mvg Harrie
ma, 05/12/2008 - 23:01 Permalink