Hoi Hoi
Ik wou weten of mijn tandarts in mijn geval wel goed gehandeld heeft.
Ik ben op 8 mei naar mijn eigen tandarts gegaan voor een gaatje,
maar ik had last van me rechterboven kies.
Bij het eten warm en koud deed het zo ontzettend zeer,dat ik liever
had dat hij even naar die kies keek.
Hij zei ik ga een zenuwbehandeling doen een beginnende wortelkanaal.
Zo gezegd zo gedaan,open gemaakt met zo een borsteltje en uitgehold
en weer dichtgemaakt met een noodvulling.Toen ik thuis kwam en me verdoving
uitgewerkt was merkte ik dat me wang wat dikkig was.Ik dacht misschien nareactie,
gaat wel weer weg.Maar die zaterdag erop werd ik wakker en ik had een mega dikke wang.
Ik naar de noodtandarts gebeld,kon terecht maar wel met 150,-.
Ja dat had ik natuurlijk niet liggen,dan moest ik maar wachten tot dinsdag,pinksteren zat ertussen.Die zondag heb ik maar naar de huisartsenpost gebeld of die er aub naar wilde kijken,want pijnstillers werkte niet meer.Huisarts geweest,die was van mening je moet naar je tandarts,maar ik geef je antibiotica en ibuprofen 600.
Dinsdag meteen me tandarts gebeld kon meteen komen.
Hij ging voelen en zei ja sorry ik kan nu niets doen,pas als de ontsteking is gezakt dan kan ik kijken wat ik kan doen.Hij vroeg me of ik antibiotica slikte en sinds wanneer,was te vroeg om te kijken hoe of wat want de antibiotica moest eerst goed werken.Volgende dag moest ik maar weer ff terug komen.Volgende dag kwam ik weer hij weer ff voelen,ja ik kan nog steeds niets doen, je moet je antibiotica afmaken.Vrijdag j.l zag ik dat mijn antibiotica die dag ook afgelopen was,maar die zwelling in me wang zat er nog steeds.Ik had geen zin om weer in het weekend zo te zitten aangezien ik niet naar de noodtandarts kan gaan.Dus ik weer gebeld,kon ik langs komen.Hij weer voelen,besloot hij tog maar om een snee te maken in me wang,zodat et pus of vocht eruit kon,daarna heeft hij mijn noodvuliing vervangen,vond het raar dat hij niet even ging spoelen.Had hij ook niet gedaan bij de zenuwbehandeling overigens.
Tijdens het opensijden kwam er bijna tot niets uit,volgens mijn tandarts,ik moest maar een verlenging krijgen van mijn antibiotica.Nu vandaag dag na het snijden en nieuwe element,is mijn bult,die eerst op mijn jukbeenderen zat zeg maar,door gaan groeien tot mijn onderkaak.
De pijn onderdruk ik met ibuprofen,maar ben bang dat het naar mijn keel gaat.
Ik wil graag weten wat het nou kan zijn en of mijn tandarts wel naar behoren heeft gehandeld.
IK weet gewoon niet meer wat ik moet doen en heb et gevoel dat mijn arts een beetje nalatig is.met vriendelijke groeten,deborah
Ik wou weten of mijn tandarts in mijn geval wel goed gehandeld heeft.
Ik ben op 8 mei naar mijn eigen tandarts gegaan voor een gaatje,
maar ik had last van me rechterboven kies.
Bij het eten warm en koud deed het zo ontzettend zeer,dat ik liever
had dat hij even naar die kies keek.
Hij zei ik ga een zenuwbehandeling doen een beginnende wortelkanaal.
Zo gezegd zo gedaan,open gemaakt met zo een borsteltje en uitgehold
en weer dichtgemaakt met een noodvulling.Toen ik thuis kwam en me verdoving
uitgewerkt was merkte ik dat me wang wat dikkig was.Ik dacht misschien nareactie,
gaat wel weer weg.Maar die zaterdag erop werd ik wakker en ik had een mega dikke wang.
Ik naar de noodtandarts gebeld,kon terecht maar wel met 150,-.
Ja dat had ik natuurlijk niet liggen,dan moest ik maar wachten tot dinsdag,pinksteren zat ertussen.Die zondag heb ik maar naar de huisartsenpost gebeld of die er aub naar wilde kijken,want pijnstillers werkte niet meer.Huisarts geweest,die was van mening je moet naar je tandarts,maar ik geef je antibiotica en ibuprofen 600.
Dinsdag meteen me tandarts gebeld kon meteen komen.
Hij ging voelen en zei ja sorry ik kan nu niets doen,pas als de ontsteking is gezakt dan kan ik kijken wat ik kan doen.Hij vroeg me of ik antibiotica slikte en sinds wanneer,was te vroeg om te kijken hoe of wat want de antibiotica moest eerst goed werken.Volgende dag moest ik maar weer ff terug komen.Volgende dag kwam ik weer hij weer ff voelen,ja ik kan nog steeds niets doen, je moet je antibiotica afmaken.Vrijdag j.l zag ik dat mijn antibiotica die dag ook afgelopen was,maar die zwelling in me wang zat er nog steeds.Ik had geen zin om weer in het weekend zo te zitten aangezien ik niet naar de noodtandarts kan gaan.Dus ik weer gebeld,kon ik langs komen.Hij weer voelen,besloot hij tog maar om een snee te maken in me wang,zodat et pus of vocht eruit kon,daarna heeft hij mijn noodvuliing vervangen,vond het raar dat hij niet even ging spoelen.Had hij ook niet gedaan bij de zenuwbehandeling overigens.
Tijdens het opensijden kwam er bijna tot niets uit,volgens mijn tandarts,ik moest maar een verlenging krijgen van mijn antibiotica.Nu vandaag dag na het snijden en nieuwe element,is mijn bult,die eerst op mijn jukbeenderen zat zeg maar,door gaan groeien tot mijn onderkaak.
De pijn onderdruk ik met ibuprofen,maar ben bang dat het naar mijn keel gaat.
Ik wil graag weten wat het nou kan zijn en of mijn tandarts wel naar behoren heeft gehandeld.
IK weet gewoon niet meer wat ik moet doen en heb et gevoel dat mijn arts een beetje nalatig is.met vriendelijke groeten,deborah
Re: dikke wang na zenuwbehandeling
Bij schoon maken en veel rommel in het kanaal kan er wat van uit de kies naar de kaak verplaatsen. Niets vreemds aan. De reactie van jouw kaak is heftig, da's waar. Maar als er in de zwelling maar een beetje rommel zit en je reactie is heftig dan kan dezwelling pittig zijn. En ook met openen heb ik wel een s meegemaakt dat een speldeknopje pus vrijkwam, maar dat was wel het geheel en de oorzaak van de zwelling.
Om eerlijk te zijn ben je door niet naar de tandarts te gaan zelf deels debet aan de ellende. De ABkuur heeft overigens als bijwerking dat je twee dagen meer zwelling krijgt dan zonder die kuur.
Re: dikke wang na zenuwbehandeling
Bedankt voor je reactie maar wil daar tog iets over kwijt.
Ik kon niet naar de noodtandarts omdat ik het geld gewoon weg niet had.
Ik ben de eerst volgende werkdag naar mijn eigen tandarts gegaan,en die heeft mijn kies niet geopend en dus ook niet schoongemaakt(wat hij dus wel had moeten doen).Ik moest van hem de kuur afmaken en dan terug komen.Hij heeft pas na de 3e keer mijn noodvulling eruit gehaald en er een nieuwe ingezet,ook niet gespoeld.Maar goed,ik zit nog steeds met een dikke mega grote wang,met een hele dikke bult binnen in,die ik het liefst zelf doorprik met een naald.Er word gezegd dat ik moet wachten tot hij "knapt".Maar ondertussen verga ik gewoon van de pijn,savonds lig ik op de bank met 4 ibuprofen 600 want dan is de pijn niet meer te verdragen.
Gr deborah