Goedemorgen iedereen,
Om maar gelijk to the point te komen: Twee weken geleden heb ik een wkb gehad van mijn kies linksonder, een na achterste. " ontstekingspijn" kwam terug en afgelopen dinsdag is de kies weer behandeld en gespoeld. Resultaat: nog meer pijn. Vrijdag bij een tandarts geweest die gespecialiceerd is in endontologie (via doorverwijzing van mijn eigen tandarts). Na deze behandeling (overigens naar mijn idee zeer goed en zorgvuldig gedaan) werd de pijn ondraaglijk. Het leek alsof mijn hele kaak in brand stond en mijn linkerkant van mijn gezicht van haar, neus, tong en kaaklijn kon ik niet aanraken door vlammende pijn. Pijn was ook niet te bestrijden met brufen bruis.
De kies blijft ook verhoogd voelen, alsof hij een centimeter hoger in mijn mond staat.
Vanmorgen merkte ik een verdikking in mijn kaaklijn.
Mijn angst is dat de ontsteking naar binnen is geslagen. Kan dit het geval zijn en kan de tandarts nog iets doen of is het kaakchirurgtijd?
De laatste tijd is het dramatisch gesteld met mijn kiezen (tanden niet) en heb ik al veel wkb gehad en drie keer een apex. Wellicht kunnen jullie je voorstellen dat ik het zo enorm beu ben en moedeloosheid mij ten deel valt nu, een beetje murw na alle behandelingen en niet in de laatste plaats de enorme pijn.
Van de laatste keer kaakchirurgbezoek had ik nog een antibioticakuur liggen en deze ben ik toch maar begonnen. Lijkt mij gezien de pijn en symptomen een juiste beslissing of niet?
HELP!!
Om maar gelijk to the point te komen: Twee weken geleden heb ik een wkb gehad van mijn kies linksonder, een na achterste. " ontstekingspijn" kwam terug en afgelopen dinsdag is de kies weer behandeld en gespoeld. Resultaat: nog meer pijn. Vrijdag bij een tandarts geweest die gespecialiceerd is in endontologie (via doorverwijzing van mijn eigen tandarts). Na deze behandeling (overigens naar mijn idee zeer goed en zorgvuldig gedaan) werd de pijn ondraaglijk. Het leek alsof mijn hele kaak in brand stond en mijn linkerkant van mijn gezicht van haar, neus, tong en kaaklijn kon ik niet aanraken door vlammende pijn. Pijn was ook niet te bestrijden met brufen bruis.
De kies blijft ook verhoogd voelen, alsof hij een centimeter hoger in mijn mond staat.
Vanmorgen merkte ik een verdikking in mijn kaaklijn.
Mijn angst is dat de ontsteking naar binnen is geslagen. Kan dit het geval zijn en kan de tandarts nog iets doen of is het kaakchirurgtijd?
De laatste tijd is het dramatisch gesteld met mijn kiezen (tanden niet) en heb ik al veel wkb gehad en drie keer een apex. Wellicht kunnen jullie je voorstellen dat ik het zo enorm beu ben en moedeloosheid mij ten deel valt nu, een beetje murw na alle behandelingen en niet in de laatste plaats de enorme pijn.
Van de laatste keer kaakchirurgbezoek had ik nog een antibioticakuur liggen en deze ben ik toch maar begonnen. Lijkt mij gezien de pijn en symptomen een juiste beslissing of niet?
HELP!!
Re: apex of niet?
Je moet je voorstellen: door de wkb zijn de bacterien uit je wortels vandaan gejaagd. Maar vaak zitten ze ook rond de wortelpunt. Ook daar werkt de chloor nog enigszins op in. Dus op die plek krijg je een afweerreactie van je kaakbot/tandvlees. Dus je hebt oorlog en zo voelt het ook! Die afweerreactie ís de ontsteking, hij reageert op de besmetting door de bacterien.
Dat win je altijd, gelukkig. Maar af en toe krijgen de bacterien vast grond onder de voeten in het bot. Hoe weten we nog niet precies. Daar kan je met een wkb geen invloed meer op uitoefenen. Als je daar met een maand of 3-4 last van houdt, is het handig om eens een apex te doen.
Is het waar dat met de kuur de ontsteking geremd en gereduceerd wordt, maar nooit helemaal verdwijnt?
Mijn eigen tandarts is vrij snel met doorsturen naar de kaakchirurg, maar ik vraag me af of dit idd altijd wel nodig is, maar hij zegt dat er altijd een restje onsteking blijft zitten bij de wortelpunt die op een nader te bepalen tijdstip door de ontsteking weer zal opvlammen.
Of er een restje achterblijft? Ze zeggen het. Uit verschillende onderzoeken komen zeer verschillende resultaten, dus daar heeft de goklust van moedertje natuur waarschijnlijk ook wat invloed.