Ik had een facing op een voortand, die is verwijderd. Het lijkt erop dat de tandarts met het polijsten te ver is door gegaan.
Ik heb nu pijnlijk een deukje op een voortand. Nu heeft hij daar spul opgedaan voor gevoelige tandhalzen.
Dit heeft even geholpen.
Nu heb ik een vaste plaatjesbeugel en is met het opbrengen van de beugel en polijsten weer een groter deukje onstaan.
Dit is echt heel lastig/pijnlijk met poetsen, wind, koud en warm enz. Het voelt alsof er een zenuw bloot ligt.
Weer heeft de tandarts een laagje voor gevoelige tandhalzen aangebracht met blauwe lamp enz.
Alleen het helpt niet meer.
Het doet nog steeds pijn. Elke keer met poetsen hou ik mijn adem echt in voordat ik erover heen durf met de borstel. :smt009
Ik ben eigelijk best wel boos door dat geknoei en elke keer die pijn irriteerd me.
Wat kan ik nu weer doen?
Zijn er ander laagjes, verzachtend materiaal?
Ik poets al met sensodyne maar als ik het erop smeer, wat volgens de tandarts ook zou helpen, doet de menthol weer erge pijn.
Ik heb nu pijnlijk een deukje op een voortand. Nu heeft hij daar spul opgedaan voor gevoelige tandhalzen.
Dit heeft even geholpen.
Nu heb ik een vaste plaatjesbeugel en is met het opbrengen van de beugel en polijsten weer een groter deukje onstaan.
Dit is echt heel lastig/pijnlijk met poetsen, wind, koud en warm enz. Het voelt alsof er een zenuw bloot ligt.
Weer heeft de tandarts een laagje voor gevoelige tandhalzen aangebracht met blauwe lamp enz.
Alleen het helpt niet meer.
Het doet nog steeds pijn. Elke keer met poetsen hou ik mijn adem echt in voordat ik erover heen durf met de borstel. :smt009
Ik ben eigelijk best wel boos door dat geknoei en elke keer die pijn irriteerd me.
Wat kan ik nu weer doen?
Zijn er ander laagjes, verzachtend materiaal?
Ik poets al met sensodyne maar als ik het erop smeer, wat volgens de tandarts ook zou helpen, doet de menthol weer erge pijn.
Re: Help! Pijnlijk deukje op voortand
Vraag anders van die witte was die over beugelslotjes heen gaat. Die beschermt je ook tegen fanta en cola en dat soort zure dingen (yoghurt, sinaasappelsap, zure appels, sla met azijn, ketchup, etc, etc.).
Hoe kan het nou, dat het eerder erger wordt dan beter? terwijl er nog een extra laag op zit?
Volgende keer zal hij met composiet proberen als het niet weggaat, zei hij.
Hopelijk helpt dat.
Succes.
Groetjes, Marijn