Ik heb besloten een implantaat te laten plaatsen op de plek van gebitselement 26 (linksboven). Mijn kies moest eruit omdat deze doormidden gebroken was (kies was verzwakt ivm wkb) en er helaas geen kroon meer op kon. Het plaatsen van het implantaat zal gebeuren zonder bottransplantatie.
Nu hoor ik tegenstrijdige berichten over het plaatsen van solo implantaten in de bovenkaak. De tandarts zegt dat het riskant is, omdat het kaakbot daar doorgaans dun is en de bijholten dicht in de buurt liggen. De kaakchirurg daarentegen zegt dat ik gezegend ben met een brede kaak en dat het moet kunnen.
Door deze verschillende meningen ben ik gaan twijfelen. Als er een implantaat geplaatst is, welke zekerheid heb ik over de tijd dat dit implantaat blijft zitten? Ik bedoel: kan ik ervan uitgaan dat ik er minimaal 20 jaar profijt van heb, of bestaat er een kans dat het implantaat binnen een paar jaar in mijn bovenkaak „verdwijnt“ ?
Wat is jullie mening?
Nu hoor ik tegenstrijdige berichten over het plaatsen van solo implantaten in de bovenkaak. De tandarts zegt dat het riskant is, omdat het kaakbot daar doorgaans dun is en de bijholten dicht in de buurt liggen. De kaakchirurg daarentegen zegt dat ik gezegend ben met een brede kaak en dat het moet kunnen.
Door deze verschillende meningen ben ik gaan twijfelen. Als er een implantaat geplaatst is, welke zekerheid heb ik over de tijd dat dit implantaat blijft zitten? Ik bedoel: kan ik ervan uitgaan dat ik er minimaal 20 jaar profijt van heb, of bestaat er een kans dat het implantaat binnen een paar jaar in mijn bovenkaak „verdwijnt“ ?
Wat is jullie mening?
Re: solo implantaat in bovenkaak --> wel of niet doen?
Geen probleem met solitair implantaat in bovenkaak, zeker als de buurelementen in goede(lees gave) conditie zijn.
Alles staat of valt met de juiste indicatie.
Denk dat ik het oordeel van de kaakchirurg meer vertrouw dan de mening van jouw tandarts.
Heeft deze ervaring met implantaten?
Zou zelf eerder de behandeling door een implantoloog laten doen.