POSITIEVE verhalen facings porselein

Author:
pitrina83
Posted:
wo, 05/21/2008 - 07:11
Hallo,

Zijn er ook nog positieve verhalen over facings van porselein? Ik vind mijn tanden te klein en zou dan 6 porseleinen facings nodig hebben maar ik lees alleen maar over pijnklachten en het loslaten van de facings :-?
En hoe kan ik opzoeken of mijn tandartspraktijk inderdaad veel ervaring heeft met het plaatsen van facings? Als ik het vraag wordt er waarschijnlijk toch gezegd dat dit het geval is..? Ik zit bij een grote tandartspraktijk in Ede...
Spiegeltje

En hoe kan ik opzoeken of mijn tandartspraktijk inderdaad veel ervaring heeft met het plaatsen van facings

Dat kun je nergens opzoeken.

Als je je goed inleest in het onderwerp en een goed gesprek hebt met de tandarts over je wensen en de mogelijkheden (misschien andere dan porceleinen facings?) zou dat natuurlijk wel een aanwijzing kunnen zijn dat de tandarts affiniteit hiermee heeft. Dat is zeker een pré. Je kunt het ook recht op de man af vragen natuurlijk.

Een tip is misschien om met een paar facings te beginnen, kijken hoe het uitpakt?
wo, 05/21/2008 - 21:55 Permalink
pitrina83

Hai,
Bedankt voor je reactie!

Een andere oplossing dan facings zie ik niet, behalve kronen maar dan heb ik liever facings. Heb nu 2 composietfacings op mijn voortanden, waarvan de achterkant van 1 maandag is afgebroken. Volgens de tandarts kan ik er beter niets aan latendoen omdat de tand nu nog sterk is, als hij weer moet gaan boren om dat stuk eraan te plakken wordt mijn tand alleen maar minder sterk.

Als ik alleen die voorste facings laat vervangen en groter laat maken ( omdat ik grotere tanden wil) dan ben ik net een konijntje dus dat is geen optie, dan moeten de andere voorste tanden ook wat groter gemaakt worden, vandaar dat ik er gelijk 6 zou moeten en ik vind porselein mooier dan composiet.
Ben alleen wel erg bang geworden na de verhalen die ik hier heb gelezen, vandaar dat ik graag wat positieve verhalen hoor haha.

En misschien dat iemand hier ervaring heeft met tandarts ede?

groetjes
do, 05/22/2008 - 07:02 Permalink
pitrina83

Nou ik weet niet zijn exacte leeftijd maar nog niet heel oud iig... ergens in de 30 gok ik? Waarom facings? omdat ik mijn tanden dus te klein vind en ze niet meer aangroeien :S En porselein omdat ik dat mooier vind en dat stomme composietding er nu dus al af is gevallen. heb het idee dat porselein langer mooi blijft
do, 05/22/2008 - 17:02 Permalink