Goedendag,
Binnenkort word er een abutment op mijn implantaat gezet(18-06), hierna kan een begin gemaakt worden voor de kroon. Ik krijg een kroon op mijn implantaat(voortand links) en een kroon op de tand naast het implantaat.
Ik heb al afspraken binnengekregen namelijk:
23-06
07-07
01-09
20-10
03-11
10-11
Duurt het 5 maanden voordat de kronen vast zitten? Ik had begrepen dat het plaatsen van een kroon binnen een maand gedaan kon worden. Ik zou graag willen weten hoe het normaal te werk gaat en wat de eventuele oorzaken zijn waarom het bij zo lang zal duren.
MVGr,
Bart van't Land
Binnenkort word er een abutment op mijn implantaat gezet(18-06), hierna kan een begin gemaakt worden voor de kroon. Ik krijg een kroon op mijn implantaat(voortand links) en een kroon op de tand naast het implantaat.
Ik heb al afspraken binnengekregen namelijk:
23-06
07-07
01-09
20-10
03-11
10-11
Duurt het 5 maanden voordat de kronen vast zitten? Ik had begrepen dat het plaatsen van een kroon binnen een maand gedaan kon worden. Ik zou graag willen weten hoe het normaal te werk gaat en wat de eventuele oorzaken zijn waarom het bij zo lang zal duren.
MVGr,
Bart van't Land
Re: Kroon plaatsen op implantaat. Hoe lang duurt dat?
Je kunt hiermee een zog. "soft tissue management" uitvoeren.
Zeg maar het modelleren van je tandvlees rond het implantaat.
Normaliter duurt het na de afdruk op implantaatnivo een 2-tal weken wanneer de kroontjes klaar zijn.
Oftewel is er een reeele kans dat ik 23-06 moet happen en op 07-07 mijn noodkronen worden geplaatst? Of is de kans groter dat ik pas na de zomervakantie, dus op 01-09, e noodkronen in mijn mond krijg?
Wil namelijk dol graag van mijn plaatprothese af :cry:
Het gaat dus niet via mijn reguliere tandarts. Omdat het weekend is kan ik het centrum Tandheelknde niet bereiken, maar ik zal het maandag weer proberen.
Het lijkt mij sterk dat het 6 maanden duurt voordat er een kroon op mijn tanden worden gezet, maar toch ben ik bang dat er een kans is.
Morgen zal ik langs gaan om even alle stappen na te kijken. Ik wil namelijk precies weten waarom ik intotaal 6x terug moet komen.
Om de plm. 2 weken worden dan de noodkroontjes wat aangepast.