Ik ben vorige week vrijdag onder narcose geholpen aan alle 4 de verstandkiezen.
geen pretje maar ben er wel blij mee dat ik er nu van af ben.
nu zo op woensdag is de pijn enigzins verminderd maar werken de pijn stillers ( ipobrufen 600. ) sneller uit.
en zit ik met een drukkende pijn de klok in de gaten te houden, want ik mag er maar 1 in de 8 uur.
ook heb ik heel erg last van een zeer penetrante en vieze smaak die uit de wondjes komen, ik stink hierdoor ook erg uit mijn mond.
De wond opzich zelf doet geen zeer meer, het lijkt er op alsof het echt binnenin de wond zit.
het is geen kloppende pijn maar een zeurende druk- pijn en als ik mijn tanden op elkaar zet en bijt doet dat ook zeer.
ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet en of dit normaal is.
ik ben veel te bang om de tandarts/dokter/ziekenhuis te bellen, het idee hebbende dat ik dan terug moet komen en alleen maar meer pijn krijg.
wie kan me gerust stellen? ( of niet =P )
geen pretje maar ben er wel blij mee dat ik er nu van af ben.
nu zo op woensdag is de pijn enigzins verminderd maar werken de pijn stillers ( ipobrufen 600. ) sneller uit.
en zit ik met een drukkende pijn de klok in de gaten te houden, want ik mag er maar 1 in de 8 uur.
ook heb ik heel erg last van een zeer penetrante en vieze smaak die uit de wondjes komen, ik stink hierdoor ook erg uit mijn mond.
De wond opzich zelf doet geen zeer meer, het lijkt er op alsof het echt binnenin de wond zit.
het is geen kloppende pijn maar een zeurende druk- pijn en als ik mijn tanden op elkaar zet en bijt doet dat ook zeer.
ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet en of dit normaal is.
ik ben veel te bang om de tandarts/dokter/ziekenhuis te bellen, het idee hebbende dat ik dan terug moet komen en alleen maar meer pijn krijg.
wie kan me gerust stellen? ( of niet =P )
Re: Last van pijn na verwijdering 4 verstandskiezen.
Hoewel dit vanzelf geneest denk ik dat toch het verstandigst is om de kaakchirurg er nog even naar te laten kijken, of in ieder geval een tandarts, om eventuele (andere) complicaties uit te sluiten. Waarschijnlijk zal ie alleen even in de mond kijken. Als er verder geen bijzonderheden zijn krijg je misschien een spoelmiddel voorgeschreven. Toch wel goed voor je gemoedsrust als je er even naar hebt laten kijken, toch?
Re: Last van pijn na verwijdering 4 verstandskiezen.
of ik ben nu gewoon een angsthaas of ik zie beren in het bos die er helemaal niet zijn.
en een mondspoelmiddel heb ik al, chloorhexidine, die gebruik ik 3 keer op de dag en na elke maaltijd poets ik mijn tanden.
'k weet het gewoon niet zeker allemaal.