Beste,
Ik heb afgelopen maandag een eerste behandeling voor wkb gehad en na 5 verdovingen ging de kies pas plat aangezien het erg diep zat. Ok nu heb ik een noodvulling erin zitten maar de kies is aan de bovenkant nog steeds even gevoelig als daarvoor. Nu ben ik afgelopen woensdag teruggeweest en heeft hij de kies verlaagd maar dat hielp niet echt. De pijn is wel ietsjes gezakt maar nog steeds erg aanwezig. De pijn slaat door naar mijn linkeroor en net daaronder. Ook zit er enorme kramp in mijn kaak wat denk ik komt door de spuiten maar hoe kom ik daarvanaf? Ook doet slikken nu nog steeds heel veel pijn. De tand klopt en bonkt ook nog en ik slik al pijnstillers maar liever wil ik dat niet aangezien ik geen medicijnenman ben en een schurfthekel aan tabletten heb :)
Wie heeft er ervaring met een zenuwontsteking en kan mij vertellen wat de procedure is van herstel etc? En is dit normaal?
Alvast bedankt
Ik heb afgelopen maandag een eerste behandeling voor wkb gehad en na 5 verdovingen ging de kies pas plat aangezien het erg diep zat. Ok nu heb ik een noodvulling erin zitten maar de kies is aan de bovenkant nog steeds even gevoelig als daarvoor. Nu ben ik afgelopen woensdag teruggeweest en heeft hij de kies verlaagd maar dat hielp niet echt. De pijn is wel ietsjes gezakt maar nog steeds erg aanwezig. De pijn slaat door naar mijn linkeroor en net daaronder. Ook zit er enorme kramp in mijn kaak wat denk ik komt door de spuiten maar hoe kom ik daarvanaf? Ook doet slikken nu nog steeds heel veel pijn. De tand klopt en bonkt ook nog en ik slik al pijnstillers maar liever wil ik dat niet aangezien ik geen medicijnenman ben en een schurfthekel aan tabletten heb :)
Wie heeft er ervaring met een zenuwontsteking en kan mij vertellen wat de procedure is van herstel etc? En is dit normaal?
Alvast bedankt
Re: Zenuwontsteking nog steeds pijn
Dat je een paar dagen napijn hebt van een wortelkanaalbehandeling is niet vreemd. Ik zou dan ook maar beginnen met het slikken van een paar extra pijnstillers. Doordat er een ontsteking onder de kies aanwezig is die langzaam moet oplossen ervaar je extra klachten bij druk op de kies. Als de ontsteking zeer groot is kan de tandarts overwegen om antibiotica voor te schrijven om de genezing te bespoedigen. Soms moeten de kanalen nogmaals worden uitgespoeld voordat de definitieve vulling gemaakt kan worden. De bewegingsbeperking die je ervaart kan komen doordat je je mond lange tijd ver open hebt moeten houden. Als je het rustig aandoet zal dit binnen een dag of 10 verbeteren. Op dit moment is mijn advies dan ook: geef je kaken wat rust, neem zo nodig goede pijnstillers en informeer woensdag je tandarts over je klachten voordat hij de behandeling voortzet.
Beterschap, grts Mignon