Hallo allemaal, kan iemand mij hier helpen?
Ik heb waarschijnlijk een cyste in mijn onderkaak, (dus je voelt hem zitten als je vanbuiten op je kaak zo drukt.)
Ik heb gehoord dat je dit het beste kan laten verwijderen, door een kaakchirurg?
Maar moet dat onder narcose? Of plaatselijke verdoving? Ik hoop plaatselijk want narcose zie ik niet zitten!!!
Heeft hier iemand ervaring mee? & hoe gaat dat ongeveer in zijn werk, duurt dat lang?
Dank je wel !!!!
Ik heb waarschijnlijk een cyste in mijn onderkaak, (dus je voelt hem zitten als je vanbuiten op je kaak zo drukt.)
Ik heb gehoord dat je dit het beste kan laten verwijderen, door een kaakchirurg?
Maar moet dat onder narcose? Of plaatselijke verdoving? Ik hoop plaatselijk want narcose zie ik niet zitten!!!
Heeft hier iemand ervaring mee? & hoe gaat dat ongeveer in zijn werk, duurt dat lang?
Dank je wel !!!!
Re: Vraagje over cyste
Hm als ik de uitleg van tandabces lees, dan kan dat ook wel kloppen, omdat ik idd een groot gaatje heb gehad & een erg diep, dus is daaronder die bult ontstaan. maar die zit in mijn onderkaak dus, je voelt hem als je drukt met je vinger aan de onderkant van je kaak dus..kan daar een tandabces gevormd worden??? of is het wat anders? maar zoiets kan je toch niet 'leeg doen lopen', want dat zeggen ze dat een abces moet worden leeggemaakt zeg maar..
reacties aub :-(????? dank je!!
- kan onder plaatselijk, soms ook geheel
- duurt +/- 30 min
- het valt wel mee ;)
ik heb geen last van dat bultje maar toch, zou relaxter zijn als dat weg was!
groetjes
Om de juiste diagnose te stellen zul je toch een bezoekje aan je tandarts moeten brengen. Ik denk eerder dat het hier gaat om een abces dan om een cyste. Een cyste is namelijk relatief zeldzaam en veelal in het bot gelegen. Heb je verder geen last gehad van de tand die ooit zo diep is gevuld? Geen klachten bij kauwen, wamte of kou?
Grts, Mignon
Ja het was wel gevoelig bij warm en koude, maar dat heb ik wel vlug een beetje last van, heb namelijk gevoelige tanden......
maar dat abces begrijp je mij waar het zit? want het is nog al moeilijk uit te leggen....heb hier wel totaal geen last van hoor, ofwel is het een kliertje, ik weet het ook niet meer! maar durf niet naar de tandarts ervoor te gaan dus hoop ik hier een beetje troost te zoeken...dank je wel alvast!
Ik begrijp dat je niet staat te springen om naar de tandarts te gaan, maar ik denk dat het beter is om wel een bezoekje te brengen in dit geval. Al is het maar om je gerust te stellen. Een bult is nooit een teken van gezondheid en je kunt er beter te vroeg dan te laat bij zijn. Als het bijvoorbeeld gaat om een chronische ontsteking kan deze op een ongunstig moment opvlammen. Dan staat je waarschijnlijk nog veel langer en vervelender tandartsbezoek te wachten.
Ik adviseer je dan ook om binnenkort een afspraak te maken met je tandarts. Vertel hem ook dat je opziet tegen het bezoek. Wellicht valt het je allemaal reuze mee.
Heel veel succes!
Grts, Mignon
het hoeft dus echt niets ernstigs te zijn en je tandarts gaat ook niet zomaar een wortelkanaal bij je doen zonder daartoe een goede reden te hebben. Misschien maakt hij wel een foto.
Zet je angst gewoon opzij en ga naar de tandarts is mijn tip. Als je daar eenmaal bent kun je altijd nog weglopen ( niet verstandig, maar ook ik heb het wel eens gedaan omdat ik niet durfde, ben later wel terug gegaan hoor.)
Ja bij mij is er nog steeds niets veranderd, ik denk zelfs een beetje kleiner geworden dat bultje...dus ik denk ook (hoop ik)dat ik my zorgen om niets maak?,
Hoe merkte jij dit voor het eerst onder je kaak daar??