Hallo Allemaal
Ook ik heb nu een afspraak bij de kaakchirurg voor het plaatsen van 3 implantaten in mijn onderkaak
sinds ik het weet slaap ik al niet meer
ik heb het geluk dat ik geen botopbouw hoef,, maar bij mij moet er een randje vanaf geknipt worden anders is het te smal voor de implantaten
wie heeft daar ervaring mee HELP!!!!
groetjes van
Een bange Martie
Ook ik heb nu een afspraak bij de kaakchirurg voor het plaatsen van 3 implantaten in mijn onderkaak
sinds ik het weet slaap ik al niet meer
ik heb het geluk dat ik geen botopbouw hoef,, maar bij mij moet er een randje vanaf geknipt worden anders is het te smal voor de implantaten
wie heeft daar ervaring mee HELP!!!!
groetjes van
Een bange Martie
Re: implantaten
Trouwens,de tandarts had ook gewoon wat verdovingszalf rondom het implantaat kunnen aanbrengen.
Kleine moeite en je voelt niets van het indraaien van de afdrukstiften.
Vooral als de implantaten diep zitten doe ik dat standaard.
Nou zo blijf je bezig he? als je denkt dat je het hebt gehad is er weer wat,, ik heb hetzelde als jij
iedereen vond alles een fluitje van een cent,, nou als ik het weer moest doen deed ik het waarschijnlijk toch maar niet hoor
het is mij tegengevallen om eerlijk te zijn
Ik krijg het geloof ik net zo als bij jou een soort van rekje over de 3 implantaten
en ja ik zie er ook tegenop als ze aan die schroeven gaan sjorren, wanr die zitten er bij mij nog aardig diep in..
gelukkig schreef tandarts Robinson dat dat niet pijnlijk hoeft te zijn als er een verdovingscreme gebruikt word, ik zie er echt tegen op volgende week woensdag moet ik voor het eerst naar de tandtechnicus om waarschijnlijk te happen voor mijn nieuwe gebit
ik hoop dat ik ook als alles klaar is zeg....... ik ben blij dat ik het gedaan heb.....maar zie het nu toch even nog niet zitten ..
Bang blijf ik voor de tandarts!! ik sta van mezelf versteld dat ik dit gedaan heb<<<
Angsthaas Martie :smt006
Met mij gaat het goed, maar ik ben ook nog steeds vreselijk nerveus als ik naar de tandprotheticus moet hoor,
daar ben ik vorige week geweest en hij heeft een afdruk van boven en onderkaak gemaakt,
nu donderdagmorgen moet ik er weer heen om te happen, en dat duurt ongeveer anderhalf uur zei hij.
Wanneer die schroeven eruit gaan weet ik niet,, mischien donderdag voor het happen, want er moet straks ook zo'n soort rekje of stend op gezet worden..
Pijn heb ik gelukkig niet ,, alleen als ik gegeten heb met dat nood gebit ( dat schuurt natuurlijk) is mijn tandvlees wel erg geiriteerd en dat is wel even pijnlijk.
Ik hoop dat jij inmiddels wel bent gegaan meid, wat een ellende hé?
maar men zegt nog steeds straks lachen we erom en zijn we blij dat we het gedaan hebben, en dat we het zo weer zouden doen hahaha maar dat moet ik ook nog zien hoor!
laat even horen als je geweest bent.. ik denk aan je,,
en ....... het komt echt wel goed hoor!
Sterkte en groetjes
Martie
De implantaten zitten er muurvast en prachtig in zegt hij.
en dat doet me goed,
En ik heb gehapt voor het nieuwe gebit al met al duurde het 1 uur en 10 minuten.
nu was er totaal niets meer wat pijnlijk was, alleen vond ik het eng toen hij de ene schroeven eruit draaide (en die zaten behoorlijk vast)en de anderen er weer in ..ik vind het zo'n eng idee dat er nu ijzer in mijn kaken zit. ik moet er nog steeds aan wennen.. maar het gebit is nu in de maak en in Juni is alles klaar dus ik moet nog even doorzetten..
groetjes Martie
toen zei hij dat alles er prachtig mooi en vast inzat,
en ook (toen ik daar om vroeg) dat het wel eens voorkomt dat er een implantaat meedraaid , maar dat komt zelden voor, en het rare is dan.. dat je het niet voelt want dat kaakbot zit geen gevoel in.
Ik dacht half mei klaar te zijn maar hij zegt half juni dan heb ik er 4 maanden opzitten als alles klaar is......
klopt ook wel want ik lees overal dat zoiets 3 tot 6 maanden in beslag neemt..
Maar hoe is het met jou gegaan??????ik heb nog niets weer gehoord.
groetjes
Martha
ja wat poetsen he? ik had nogal steeds veel kalk aanslag de één heeft daar meer last van als de ander nu heb ik een electrische tandenborstel gekocht en werd me Parodontax blauw geadviseerd en nu gaat het beter.. dus misschien voor jou ook een suggestie
groetjes en een fijn weekend
Hoi Martie,
Ik zou graag van je willen weten of jouw klikgebit ook vergoed is door de verzekering. Heb je daar ook een medische indicatie voor nodig?
Ik heb zelf nu al 23 jaar een bovenprothese en zou graag een vastzittend gebit willen hebben net als jij. Mijn tandarts vond dit niet nodig omdat mijn kaak nog niet zo geslonken was......maar ik wil gewoon een gebit zonder gehemelte! :roll:
Groetjes, Venus :smt006
Het meeste word vergoed door de verzekering 180 euro moet ik zelf betalen..voor boven en onderprothese en 3 implantaten onderin... nee een medische indicatie heb je niet nodig de tandarts ziet of je daar voor in aanmerking komt of niet en hoeveel last of je hebt van je prothese.
Net bij mijn tandtechnicus gevraagt of je boven ook een klikgebit kunt krijgen maar dat komt eigenlijk niet vaak voor zei hij, daar zitten veel haken en ogen aan en het zijn uitzonderingen als het wel voorkomt.
maar jou verhaal te horen ben jij zeker aan een nieuw gebit toe na 23 jaar, dat kan niet meer lekker zitten dus als ik jou was direct naar de tandarts gaan , om een nieuwe prothese te laten aanmeten die weer als gegoten zit,
veel succes
groetjes Martie
pffffffffffff , "goed "om te lezen dat er meer mensen met pijn zijn na het plaatsen van de implantaten.
ik moet zeggen dat de ingreep en de dag zelf echt 300% is meegevallen maar des te meer tegenvaller de dagen er na . krijg af en toe echt "pijnaanvallen " en dat suist tot in mijn oren door.
Denk dat ik morgen toch maar ff de tandarts bel voor check up . Zit nu , een week later , nog steeds aan de brufen bruis
gr.
irene
Voor alle zekerheid toch maar amoxiline gekregen.
Heb gezegd dat ik nog wel steeds last heb van "kloppende tanden ", dat blijkt het tandvlees en bloedvaatjes te zijn.
Nu blijkt ook dat ik een soort van botopbouw gehad heb en dat dat ook pijnlijker is dan "gewoon "implantaten.
Nu dus twee weken verder en nog niet geheel pijnloos. :(
Maar goed ; ben al blij dat het volgens de tandarts vrij normaal was.
Ik heb ook steeds gedacht als dit maar goed is ...
en ik bleef weken een stijve kin hebben zo'n vervelend gevoel, en dan
zeiden sommigen ook nog...dat er dan een spiertje geraakt zou zijn en dat
het wel eens zo zou kunnen blijven,, je hebt van die mensen, die denken dat ze je opbeuren hahaha
maar oke het is nu wel weg maar het heeft wel 9 weken geduurd,,
ik denk nu ook nog wel wat heb ik me aangehaald maar ik ben er nu zowat ,,en mijn tandtechnicus is druk bezig met mijn nieuwe prothese,, en zegt wacht maar straks zeg je ,,,had ik het maar jaren eerder gedaan,,, en dat hoor ik ook van mijn kennissen en familie die het ook al hebben, dus ik hoop dat ik straks ook kan zeggen joepie wat een fijn gevoel :smt005
Nou sterkte en kop op ik weet dat het soms erg gevoelig en vervelend kan zijn ,,maar het komt ECHT goed...
groetjes :smt006 Martie
ik ben vanmiddag weer geweest,,, het passen en meten van die gebitten,, en dan moest ik vanmiddag de tanden op elkaar houden en spoot hij er van dat spul in,,,dat werd hard en toen moest het hele zaakje er weer uit ,,,wauw ik zou stikken,,
volgende week vrijdag weer een afspraak midden Juni zegt hij ben ik klaar
het rekje of stent moet ook nog gemaakt en gepast worden,,wat een toestand hé?
het is een hele opratie :D
Het naarste vind ik nu het poetsen,,ik poets als een gek neem er echt de tijd voor ...maar na 2 weken zit er weer veel kalk op en krabt hij het eraf vreselijk vind ik dat,,nu moet ik poetsen met witte azijn nou het zal mij benieuwen
als ik er maar geen zuurpruim van word hahaha
groetjes :smt006
Daar zie ik al tegenop.
Wel fijn om jullie verhalen te lezen en te horen dat de lange weg [die dat zal worden] uiteindelijk de moeite waard zal zijn.
Het enige wat me ontzettend dwars zit, is dat ik dus een tijd zonder tanden moet lopen.
En dat vind ik verschrikkelijk.
Gr Niki
Nou dat valt achteraf reuze mee want je mond is toch wat opgezet dus valt het toch niet direkt op dat je zonder loopt
binnen 2 weken passen ze je ondergebit aan,, zit voor geen meter, maar voelt je weer wat zekerder
je mag er niet mee kauwen,, dan belast je je implantaten , ik deed hem in het begin uit met het eten,
nu bij mij alles goed vast zit kan ik er wel beter mee kauwen ,,nog even dan krijg ik mijn klikgebit en heb er dan ongeveer 4 maanden over gedaan..
heel veel succes en sterkte
groetjes Martie
Fijn dat het nu bijna klaar is,, die van mij heb ik gisteren ook gepast,,
eerst die dopjes eruit,,, en toen die stent erin gepast, past allemaal perfect
maar het is nog steeds een raar idee als je alles in je mond ziet zitten
het is allemaal wel kunstig en mooi gemaakt, en ik wist niet dat die staafjes van goud waren
jammer dat je er straks niks van ziet hahaha
de tanden zijn ook prachtig en ik krijg ze maandag over een week in ,,dan is alles klaar
en ben ik er bijna 17 weken mee bezig geweest..... vanaf 13 febr.
Ik wens je heel veel geluk toe met je nieuwe tanden en een heeeeele fijne vakantie!!!!
Groetjes Martie
Vertel hier mijn verhaal en zou graag advies willen hebben als dat kan.
Ben 56 jaar en heb 3 volledige protheses gehad. Tijdens 2-de kreeg ik uitval zenuwen gezicht, ( is wel weer goed gekomen), maar sindsdien past het niet meer, ook doen mijn kaken zeer.
Toch maar geprobeerd via tandarts ziekenhuis ( speciaal project) een nieuwe te maken, die nooit goed heeft gezeten, dat is 10 jaar gelden,( duurde 1,5 jaar). Toen werd me al aangeraden implantaten te nemen, maar durfde dat toen niet goed.
Ben vorig jaar augustus op aanraden van mijn tandarts naar implantoloog gegaan en ben 6 maart geholpen 4 boven en 2 onder een druk prothese zonder gehemelte.
Die 6 implantaten in een keer ingebracht na 26 verdovingen, waar ik heel onwel van werd, hardkloppingen, beven etc. Duurde 4 uur waarbij ik zelfstandig mond moest openhouden.
Veel napijn gehad, vooral kaken en gehemelte van de spuiten, maar gelukkig heelde het goed.
Omdat ik onder fase 1 en boven fase 2 had, moesten die vier weer worden opgemaakt onder verdoving, weer 16 spuiten, die erg pijn deden, waarschijnlijk vanwege eerste keer en dik gehemelte.
3x is misgegaan, kon plantaat niet vinden, dus ook weer hechtingen.
Weer helen, maar wetende dat het nu voorbij was gaf me rust.
Op controle bleek dat 2 implantaten te diep zaten en vlees weggesneden moet worden.
Ik ben echt niet kinderachtig, maar zal weer volledige verdoving 16 ( spuiten) moeten hebben en dat zie ik niet meer zitten, want heb van hele gebeuren zoveel pijn gehad, dat ik het echt niet meer over zou willen doen. Ik heb gevraagd of er geen verlengde abutments op zouden kunnen, dat kan dus niet.
Ik vind het hele gebeuren slordig, bijna geen info, wist ook niet dat 4 implantaten weer opengemaakt zouden worden.
Mijn vraag is, hoe komt het dat een paar implantaten dieper liggen?
Is er een oplossing, zodat ik weer niet overnieuw hoef te beginnen, want zo voelt het wel.
Groet, Sterk
Dan pas bent u er van af.
Mijn vraag was dan ook valt dat niet te verlengen, zodat ik niet WEER zoveel spuiten krijg.
En kan dat dat ze te diep zitten?
Wat overigens spijtig is, merk dat ook aan de reacties hier, dat er geen of onvolledig wordt geïnformeerd, wat het traject is, wat er mis kan gaan. Waar je je op moet voorbereiden.
Men vertelde me fluitje van een cent.....ja...ja. Heb er wel 6 in een keer laten plaatsen, maar daar had ik minder pijn en last van, dan vervanging healing abutments, met 3 hechtingen, omdat men ze niet kon vinden?
Voor 2-de keer wat aan het helen nu en dan weer spuiten etc......
Heb een hernia operatie ondergaan, die ook nog mislukt was, maar zou dat zo over doen.
Vrg,Sterk
En de vraag die u hier stelt had u ook al eerder aan uw behandelteam kunnen/moeten stellen.
Terugkomende op uw vraag,
het kan maar is afhankelijk van het gebruikte implantaatsysteem.
In sommige gevallen worden er dan defintieve abutments geplaatst.( Straumann en Biocomp oa.)
Mij werd verteld implantaten 6 zetten en klaar, na de behandeling had ik nog niets in de gaten, op nieuwe afspraak werd ik geconfronteerd met boven 4 healing, die ter plekken 16 spuiten blijvende abutments werden geplaatst, met 3 hechtingen omdat men ze niet kon vinden onder het vlees.
Daar wist ik dus niets van en die operatie viel me zo tegen, dat ik nu echt opzie tegen weer open maken, omdat ze te diep zitten.
Ik krijg een klik/druk systeem, dus niet met staven etc. deze zijn toch definitief?
Mijn vraag was kan hierop verlenging worden geplaatst, omdat ze nu te diep liggen.
Ik vraag dit alles omdat mijn behandelteam welliswaar heel gezellig is, niets mis mee, maar ook wel eens slordig (afspraken etc) hectisch.
Wat moet dat moet krijg ik dan als antwoord.
Zit ook te denken aan second opinion.
Als ik weet dat op die te diepe definitieve abutments een verlenging geplaatst kan worden, zou dat weer een hoop ellende schelen.
Ik hoor het graag van u en bedankt.
Groet,Sterk
Wij markeren in de oude VP altijd de plaatsen waar geïmplanteerd is.
Eenvoudig om ze zo te localiseren.
Op de blijvende abutments kunnen inderdaad drukknoppen/Locators geplaatst worden.
U schrijft:
Op de blijvende abutments kunnen inderdaad drukknoppen/Locators geplaatst worden.
Ook als er een paar te diep liggen, want daar gaat het nu om.
Daar zou ik graag een oplossing voor willen.
Groet, Sterk
Ik laat hiervoor altijd een steg frezen.
Als je op implantaatnivo goed afdrukt wordt door de tandtechnieker
de steg op de juiste hoogte gemaakt en hoef je geen abutments extra te plaatsen.
Zeker wanneer er een paar implantaten scheef staan is het met drukknoppen erg lastig om retentie te krijgen.
De al eerder aangehaalde Locators kunnen tot een bepaalde graad deze scheefstand compenseren.
Ik begrijp dat u opziet tegen de extra ingreep, maar hoe dan ook, de implantaten moeten terug gevonden worden.
1 implantaten zetten, zonder mal
2.Na heling Implantaten onder vlees naar boven halen, definitieve aburments geplaatst,dat is dus al gebeurd, ze liggen open, alleen te diep. Dat is het probleem.
Afdrukken op implantaatnivo en/of abutmentnivo.
Klaar.
Vraagt u eens naar het behandelplan, en waarom ze boven voor drukknoppen opteren ipv. een steg-dolder.
Dank u, ik ben al wat wijzer moet er morgen heen en zal het vragen, hopelijk krijg ik nu met deze gegevens eens een zinnig antwoord.
Groet, Sterk
Ben heel blij met u advies.
Groet, Sterk
Althans bij ons.
Ben benieuwd hoe ze het dan gaan oplossen??
Geen langere abutments en toch drukknoppen.
:roll:
Heb vandaag een soortgelijke patient afbehandeld,met een steg-dolder dus,ondanks de aanvraag en goedkeuring van de zorgverzekeraar VP op 4x drukknoppen.
Even contact gehad met adviserend tandarts,situatie uitgelegd en goedkeuring verkregen voor VP op steg-dolder.
Ik ben Carla 50jr, ga vandaag voor de eerste afspraak naar kaak chirurg,
Heb in januari een verwijsbrief gekregen van tandarts voor bijzetten bot, maar durfde niet.
Heb enkele weken geleden ook nog een ontsteking in mijn mond gehad je wilt niet weten wat daar uit kwam, dus nu moet ik wel gaan. ( ook dat wordt vandaag besproken)Ben erg zenuwachtig.
Laat jullie wel horen hoe het gegaan is.
doei brrrrrrrrrrrrrrrrrr
Zoals ik eerder heb beschreven aardige mensen, maar rommelig, daar wordt je als pat. ook onzeker van. Heb nooit goede voorlichting en op schrift iets meegekregen, tevens nooit handtekening geplaatst.
Heb vanmiddag om 13.30 u. afspraak. Langere abutments waren niet mogelijk, dus niet leverbaar, dus zal VP op steg-dolder bespreken.
De voorste implants verschillen ook een is plat, de ander heel schuin en steekt uit, scherpe rand.
Ik laat het nog weten, voor nu hartelijk dank.
Groet, Sterk
Bespreek alles heel goed en laat het op papier zetten, zodat je goed weet wat het behandelplan en traject inhoud.
Ik moet eerlijk zeggen de eerste behandeling 6 implantaten plaatsen was te doen, alhoewel assistent me vertelde dat ik zeker een grens geval was wat betreft verdoving/narcose, alleen voeren ze narcose niet uit.
Wat ik niet wist toen ik op controle kwam, dat ik nog eens zo`n operatie zou krijgen omdat er 4 weer opengesneden moesten worden en dat heeft me genekt. Nu zou ik dus weer vlees weg moeten snijden en dit wordt me te veel.
Zoek dus een oplossing en gelukkig kun je hier vragen stellen, wat je in eerste instantie aan behandelend arts zou moet doen, maar als ze er om heen draaien, ben je nog nergens en moet je mondig zijn.
Als je ingrepen te groot worden ( eerst bot, later implantaten), zou ik een roesje overwegen.
Ik geloof dat ze dat bij tandarts "robinson"wel doen?
Laat het maar weten hoe het is afgelopen.
Groet, Sterk
At your service,Sterk.
Ben benieuwd.
Wijs ze maar op het bestaan van dit forum.
:wink:
Heb gevraagd voor boven waarom geen steg, maar daar komt meer voedsel onder/tussen omdat het hoger ligt en is te zien in de mond, door tanden heen. Drukkers sluit beter aan en is wat verfijnder. Ik heb ook geen gehemelte.
Groei tandvlees was toch erg meegevallen.
Morgen terug naar technieker.
Steg-dolder is eenvoudig te reinigen.
Goed gemaakt zie je de steg niet door een prothese heen.
Wordt afgeraden om op 4 implantaten met drukknoppen de verhemelteplaat weg te laten.
Nieuwste consensus Quirijnen et al.( Wenen juni 2008)
Hopenlijk gaat alles goed.
Ik denk dat ik dat op tijd door moet geven, graag u reactie.
Groet, Sterk
Drukknoppen worden ingesteld en kunnen ook worden bijgesteld. Pas als het klaar is zal dat dus blijken.
Ben wel blij dat ik niet heb toegelaten extra vlees te laten wegsnijden, want achteraf blijkt dat niet nodig!!
Ik kan iedereen aanraden zich voor de behandeling hierin te verdiepen, zodat je weet wat er gaat gebeuren. Schroom niet om hier advies of vragen te stellen, het heeft mij geholpen!
Paginering