hallo allemaal,
gisteren eindelijk m,n beugel gekregen, doet wel pijn , maar ben er erg blij mee,nou heb ik een vraagje, ik heb een vaste beugel gekregen maar geen bandjes om de kiezen alleen brackets , waarom zou dit zijn?
ik dacht dat de meeste beugeldragers (sters) van die ringen om de kiezen hebben, ben benieuwd of iemand hier antwoord op kan geven
met groetjes elles :smt001 :smt003 :smt003
gisteren eindelijk m,n beugel gekregen, doet wel pijn , maar ben er erg blij mee,nou heb ik een vraagje, ik heb een vaste beugel gekregen maar geen bandjes om de kiezen alleen brackets , waarom zou dit zijn?
ik dacht dat de meeste beugeldragers (sters) van die ringen om de kiezen hebben, ben benieuwd of iemand hier antwoord op kan geven
met groetjes elles :smt001 :smt003 :smt003
Re: eindelijk m,n beugel
Ik heb hem nu ook een week, ik heb de Clarity beugel, met doorzichtige slotjes/zonder elastiekjes, en ook ik heb geen bandjes om mn kiezen! Maar daar ben ik alleen maar blij om, omdatje minder last hebt en niets aan de binnenkant van de tanden hebt zitten! buitenkant is al genoeg haha! Enige risico hiervan is dat het plakkertje soms los kan schieten, maar goed als dat het enige is! Mijn ortho werkt vaak niet met bandjes, omdat het sneller en makkelijker werkt met plaatsen en omdat je dan minder last hebt! Ideaal wat mij betreft! Ik ben nu een week verder en kan al best weer wat vast voedsel eten en de wondjes van de slotjes zijn inmiddels ook aan het helen en plek aan het maken voor eelt 8) Ik heb zo min mogelijk was gebuikt! Ik ben ook erg blij met mn beugel -al voelde ik me af en toe even gehandicapt- en krijg alleen maar positieve reacties! (ben 25)
Succes en groetjes!
dank voor de reactie,s, ik moet zeggen heb em nu twee dagen maar het valt me allemaal reuze mee, kan best eten wel voorzichtig natuurlijk .... :smt002 , alleen moet er denk ff een stukje draad nog afgeknipt worden die prikt in m,n wang best lastig, dus ga maandag maar ff bellen naar ortho
p.s . mischien voor jullie een tip... elke week ff een fototje maken van je gebitje, is leuk... zie je het veranderen
groetjes allemaal :smt001 :smt001
In principe zou ik vrijdag 13 juni bovenbeugel krijgen maar aangezien met kaakverbreding de bovenkant nog niet geactiveerd mag worden, vraag ik mij af of ze dan nog niet onderaan kunnen starten.
En waarom plaatsen ze niet de beugel in zijn geheel.
Zijn jullie thuis gebleven, of totaal géén last om te gaan werken of misschien in jullie geval school lopen.
Ik ben er 35.
Blijkbaar niet zo grote problemen om te eten, aangezien ik sinds vrijdag op sap, pudding, yoghurt en puree leef.
Een beugel is ook niet meer zoals vroeger, vroeger scholden de andere kinderen je uit, nu is het meer van die persoon wilt mooie tanden ook al vallen ze al bij al mee. Dat was bij mij het geval, maar als ik dan op een foto toevallig van die bepaalde kant getrokken was, viel mij dat wel als eerste op, ik heb een kruisbeet, en mocht vroeger niet aan de beugel.
nou ik heb em nu 5 dagen en het is allemaal knap pijnlijk, vooral de boventanden :( , je moet er echt wel wat voor over hebben , maar al met al ben ik er erg blij mee :smt003