Ik had een vraagje voor de implantoloog.
Ik heb nu voor de derde keer een heel behandeltraject gehad voor het "restaureren" van mijn kiezen. Een hele hoop geld armer geworden en al jaren dagelijks pijn. Ik ben het zo verschrikkelijk zat en wil niet meer voor een vierde keer de hele boel laten renoveren.
Ik slik al jaren dagelijks paracetamol om de pijn enigszins draaglijk te houden, maar er moet iets gebeuren.
Het liefst zou ik al mijn kiezen willen laten trekken. En dan voor mijn kiezen een klik prothese op implantaten laten maken. Dus dat ik wel mijn eigen tanden behoud.
Is dit eigenlijk ook mogelijk? En als je implantaten neemt, moet je dan ook een tijd "kiezen-loos" rondlopen?
Hoe lang neemt zo'n traject in beslag?
Ik hoop op een antwoord op al mijn vragen, want ik ben echt radeloos. Ik ben de pijn zo zat!
Alvast bedankt.
Groetjes Danielle
Ik heb nu voor de derde keer een heel behandeltraject gehad voor het "restaureren" van mijn kiezen. Een hele hoop geld armer geworden en al jaren dagelijks pijn. Ik ben het zo verschrikkelijk zat en wil niet meer voor een vierde keer de hele boel laten renoveren.
Ik slik al jaren dagelijks paracetamol om de pijn enigszins draaglijk te houden, maar er moet iets gebeuren.
Het liefst zou ik al mijn kiezen willen laten trekken. En dan voor mijn kiezen een klik prothese op implantaten laten maken. Dus dat ik wel mijn eigen tanden behoud.
Is dit eigenlijk ook mogelijk? En als je implantaten neemt, moet je dan ook een tijd "kiezen-loos" rondlopen?
Hoe lang neemt zo'n traject in beslag?
Ik hoop op een antwoord op al mijn vragen, want ik ben echt radeloos. Ik ben de pijn zo zat!
Alvast bedankt.
Groetjes Danielle
Re: Gedeeltelijk klikgebit?
Volgens mij mogen tandartsen (volgens hun beroepscode) alleen tanden en kiezen trekken die niet meer te redden zijn.
Als je een tandarts vindt die de kiezen wil trekken, komt er geen klikgebit voor in de plaats maar aan elke kant van je boven- en onderkaak 2 implantaten met een 3-delige brug erop.
Ik heb even op de site gekeken van de kliniek in Varna (Bulgarije), waar ik over een tijdje heenga, en zoiets kost daar ongeveer 9.000 Euro. Dat is dan inclusief 2 reizen en verblijf in een hotel.
Groetjes,
Mo
Overigens vindt ik €9000 veel.
Net even gekeken.
4 implantaten + 2x3-delige brug:
plm. € 8000
Gewoon in Nederland.
maarrrr: zo`n klus en dan maar 2 keer er naar toe hoeven?? vind ik knap....(eigenlijk gebruik ik liever een andere term overigens...m.i. kan het niet)
Huppakee de scan in en bij de volgende afspraak is alles klaar.
:smt003