Wie o wie.

Author:
dientje
Posted:
za, 05/31/2008 - 16:12
Hallo, mijn naam is Diana en ben 41 jaar.

Al jaren worstel ik door mijn angst voor de tandarts met mijn gebit.
Het is niet oerlelijk, maar ik heb er enorm veel last van.

Mijn tanden zijn dan ook het probleem niet, het tandvlees is het probleem.

Ik ben wel al in behandeling bij een angstkliniek, maar lekker loopt het nog steeds niet.
Constant heb ik ontstekingen en nadat mijn kiezen grondig schoon zijn gemaakt aan een kant, zijn deze zo gevoelig dat ik nauwelijks aan die kant kan eten.

Al met al ben ik constant met mijn gebit bezig, ragen, flossen, poetsen..en tandenstokers zijn een standaard atribuut in mijn tas.

Na veel nadenken en overleg met mijn man, heb ik besloten opzoek te gaan naar iemand die mij wil helpen aan een gebit.

Ik ben me er bewust van dat er mensen zijn die dit niet ideaal vinden, maar de keus is gemaakt.

Heeft hier iemand voor mij advies en of een tandarts die samen met mij hierover eens wil spreken?

Diana
vV

namen van tandartsen graag per PM. En wellicht een idee te vermelden in welke regio u het zoekt?
In ieder geval succes en sterkte gewenst, het is een hele stap die u wilt nemen, met veel haken en ogen, en dat moet zeker eerst rustig doorgesproken worden.
za, 05/31/2008 - 21:23 Permalink
mamjean

hoi diana
ook ik had problemen met tandvlees (paradontius) wilde absoluut geen gebit. Eerst is er onderzoek gedaan naar de slechte en goede kiezen/tanden, Nu heb ik nog 2 kiezen en mis 1 tand naast mn voortand.
Deze waren allen aangetast. De zieke tanden/kiezen zijn ertussenuit.
Kiezen heb ik nu d.m.v. plaatjes. Bevalt prima. kan alles weer eten.En het belangrijkste is. Heb nog een heleboel tanden van mezelf.
De rest is nu gezond, en dat hoop ik ook zo te houden. ben nu 50 en wil voorlopig nog geen kunstklapper. Het hoeft niet zo te zijn dat je alles kwijt moet, dus ga naar de tandarts en overleg wat er nog gedaan kan worden. heus je zult nog versteld staan wat nog goed is. Ook ik dacht dat ik een hopeloos geval was, Maar het is nu een mac.cleans bekkie.
(voor degene die niet weten wat een mac.cleans bekkie is. Alle tanden en kiezen keurig netjes op een rij, wit en zonder zwarte vullingen). Ik blijf lachen.
groetjes
wo, 06/04/2008 - 14:42 Permalink