opbeet

Author:
fgns
Posted:
zo, 06/08/2008 - 09:36
Hallo,
Mijn zoon heeft vorige week een vaste beugel en een opbeet gekregen. Eigenlijk moet hij deze opbeet inhouden tijdens het eten maar dit kan hij niet. Hij wordt misselijk en het lukt hem gewoon niet. Hij heeft zelf besloten dat hij tijdens het eten de opbeet uit doet. Hij is 13 en ik kan hem niet dwingen om de opbeet in te houden. Ik heb op verschillende sites van orthodontisten gekeken en de 1 zegt dat de opbeet in moet blijven tijdens het eten en de ander dat hij uit mag tijdens het eten. Wat is het juiste advies.
mecánico para …

Ik zou 'm (in dit geval)dan ook uit laten bij het eten, daarna tanden poetsen en hup weer in. hoe langer je de plaat draagt per dag, hoe beter de beetverhoging werkt.
Je hebt dan meer kans dat de rest van de dag de beugel wel wordt gedragen. als je per se de beugel in laat houden wordt het een machtsstrijd die je glashard verliest. en dan is eigenlijk de hele orthodontie op een hellend vlak gekomen. Leg het wel even voor aan de behandelend orthodontist. op en vizier, beste middel.
zo, 06/08/2008 - 10:54 Permalink