Vier dagen na vullen opeens pijn bij kauwen

Author:
angeljager
Posted:
ma, 04/28/2008 - 22:59
Hallo,

Ik heb twee weken geleden mijn linker bovenkies opnieuw moeten laten vullen (met een witte vulling). Na het vullen had ik een lichte napijn maar verder eigenlijk heel weinig last. Na een aantal dagen heb ik echter pijn gekregen bij het kauwen. Verder heb ik eigenlijk helemaal geen last van mijn kies. Ik ben teruggegaan naar de tandarts en deze heeft de vulling verlaagd. Twee dagen later zou ik alsnog contact op moeten nemen indien de pijn niet weg was. De pijn is na een week echter nog niet weg. Opnieuw contact opnemen heb ik nog niet gedaan omdat ik veel berichten lees over ' het tijd gunnen aan een nieuwe vulling'. Ik voel nu echter ook pijn bij kauwen in de kies onder de pijnlijke bovenkies. Kan iemand hier een verklaring voor geven? De bovenkies is wel wat gevoelig bij koude, maar verder heb ik zoals gezegd absoluut geen last. Uitsluitend bij kauwen.

Met vriendelijke groet,
Angelique.
angeljager

Ik heb niet de indruk dat ik knars of klem. Ik heb het in ieder geval nog niet eerder opgemerkt. De tandarts-assistente heeft de vulling afgevlakt en met een blauw papiertje getest of hij nog te hoog was. Volgens haar raken ze elkaar nu niet eens meer. Dit zou het dus niet moeten zijn.

Groet
Angelique
do, 05/01/2008 - 19:29 Permalink
Angelotus

Ik heb niet de indruk dat ik knars of klem. Ik heb het in ieder geval nog niet eerder opgemerkt. De tandarts-assistente heeft de vulling afgevlakt en met een blauw papiertje getest of hij nog te hoog was. Volgens haar raken ze elkaar nu niet eens meer. Dit zou het dus niet moeten zijn.

Groet
Angelique

Hoe is het nu? Ik heb nu namelijk hetzelfde probleem.
di, 06/10/2008 - 16:41 Permalink
angeljager

Helaas heb ik nog steeds last van de betreffende kies. Ik ben dus bang dat ik terug zal moeten gaan. Ik lees hier echter ook berichten dat je het even tijd moet gunnen, maar dat even duurt inmiddels toch al bijna 3 maanden. Het kan te maken hebben met ruimte onder een nieuwe, diepe, witte vulling. Ik kan echter niet inschatten of dit zo is. Ik weet wel dat ik verder geen last heb van deze kies. Uitsluitend bij kauwen.

Groet
Angelique
di, 06/10/2008 - 20:02 Permalink