Ik heb 4 dagen geleden met een tandenstoker per ongeluk in mn tandvlees gezeten, soms gebeurd dat wel eens vaker, maar deze keer hield ik er een steek in mn kaak op na.
Het stukje dat ik geraakt heb zit naast een gevoelige kies die 3 maanden geleden gevuld is door mijn tandarts, en heeft er bij gezegd dat als de kies niet hesteld er een wkb plaats moet vinden, dit even als aanvullende informatie.
Vooral met eten steekt de pijn weer op, de gevoelige plek waar ook de kies zit doet dan vooral pijn met kauwen. Ik dacht zelf misschien in een zenuw te hebben gestoken, wat de steek in mijn kaak verklaard. Het valt makkelijk onder controle te krijgen met asperine en paracetamol.
Moet ik nog even wachten en kijken of de pijn minder wordt, of moet ik met mijn tandarts maar eens gaan praten over zo'n wkb?
Groeten, Laurens
Het stukje dat ik geraakt heb zit naast een gevoelige kies die 3 maanden geleden gevuld is door mijn tandarts, en heeft er bij gezegd dat als de kies niet hesteld er een wkb plaats moet vinden, dit even als aanvullende informatie.
Vooral met eten steekt de pijn weer op, de gevoelige plek waar ook de kies zit doet dan vooral pijn met kauwen. Ik dacht zelf misschien in een zenuw te hebben gestoken, wat de steek in mijn kaak verklaard. Het valt makkelijk onder controle te krijgen met asperine en paracetamol.
Moet ik nog even wachten en kijken of de pijn minder wordt, of moet ik met mijn tandarts maar eens gaan praten over zo'n wkb?
Groeten, Laurens
Re: steek in kaak
Het zou natuurlijk ook kunnen dat er wat tussen de kies en het tandvlees vastgeklemd zit. Dat geeft namelijk precies dat soort pijn als jij beschrijft. Dan gaat het snel weg als je het stukje losgepeuterd hebt.
Probeer eens met een garen of een floss waar je een knoopje in gemaakt hebt. Van het verhemelte / tong naar de wang toe tussen de kies en het tandvlees door trekken. Dan haal je het er misschien uit. Of een dubbele knoop.
Helpt dat niet, ga dan eens bij de tandarts te rade. Die kan overigens ook zien of er wat tussen zit.