Omgaan met nieuwe patient....

Author:
meijelin
Posted:
do, 06/19/2008 - 08:33
Onze tandarts ( al 35jaar) heeft zijn praktijk verkocht. Nu moeten we voor het eerst voor controle bij de nieuwe tandarts.Omdat mijn man enorme pijn heeft aan een stifttand (1 van de voortanden) kan hij met voorrang komen. (dinsdagmiddag)
De tandarts spreekt geen Nederlands, maar Engels, de assistente vertaald.
Er word een foto gemaakt en er blijkt een breuk te zitten in de andere voortand, waar hij nooit wat van heeft gemerkt. De pijnlijke tand blijkt flink ontstoken, waarvoor peniciline word voorgeschreven.De tandarts zegt ( via de assistente) dat de beide voortanden getrokken moeten worden, mijn man zou dan tijdelijke tanden krijgen met een plaatje ,kleur word direkt uitgezocht(afspraak word op maandag gezet). Als dat genezen is, moeten er twee implantaten gezet worden. Kosten € 3600,00.
Dit is toch geen normale manier van doen met een patient die helemaal beroerd is van de pijn?
Hebben direkt alles weer afgezegd en zijn eerst maar eens aan de penciline begonnen.
Graag uw reaktie
Asphyx

Het plan lijkt me in principe niet vreemd. En implantaten zijn nou eenmaal duur. Maar als je het er niet mee eens bent, kan je inderdaad ook even de (goedkopere) alternatieven aanvragen. Bij een goede mondhygiene geven implantaten echter wel het mooiste resultaat, vind ik zelf, maar u bent degene die ermee moet lopen en het moet betalen, dus u zou best mee mogen discuseren.
do, 06/19/2008 - 12:04 Permalink