Ik heb nu 10 dagen geleden een apexresectie gehad. De behandeling is mijn 100% meegevallen. Daarna had ik al wel snel een hamsterwang en best veel napijn gehad. Nu heb ik nog steeds een zwelling (hoewel flink geslonken), lijk ik telkens wel pus oid te proeven en zijn de hechtingen ook nog niet opgelost. Is dit normaal?
Re: Napijn na apexresectie
Ik heb een zelfde soort ervaring. Apexresectie vorige week woensdag uitgevoerd, het is nu vrijdag. Goede behandeling gehad. 1 hechting ging er al snel uit. De andere 2 zitten er nog, ziet er verder gezond uit.
De zwelling was bijna weg, ik heb afgelopen dagen ook geen pijnstillers gebuikt tot gisterenavond.
De zwelling is vandaag flink toegenomen evenals de pijn. Ik heb vanmiddag de polikliniek opgebeld, zou normaal kunnen zijn. Ze zeiden: ''de vijfde of zesde dag na de operatie is het vervelendste. Als je koorts hebt, moet je bellen.''
Weet iemand hier iets over? Hopelijk hoef ik niet nogmaals onder het mes. :-?
Ik hoop dat bij jou de klachten ook gauw minder worden!
Nadat de hechtingen waren opgelost was ik van mijn klachten af. Ik ben gisteren (6 weken na de behandeling) terug geweest voor controle.
Dit doen ze altijd. Helaas was er nog een lichte ontsteking te zien. Wel zagen ze dat het kaakbot zich al aan het herstellen is (zat trouwens al een holte... aangetast door de langdurige (lees: al jaren!) ontsteking). Over een half jaar willen ze nog eens een foto maken. Als het dan nog niet goed is gaan ze het nog eens open maken, of....en dat hoop ik niet......halen ze de kies eruit. Ik hoop maar dat het zich herstelt.
Dat dove/gevoelloze tandvlees is normaal. Dat kan zich na lange tijd nog herstellen. Het is een soort littekenweefsel.
Bij mij hebben ze overigens een apex aan de binnenkant (gehemelte) en buitenkant gedaan omdat de ontsteking aan beide kanten zat.
Wát! Na een hálf jaar!! :o Lekker zeg. Gelukkig ben ik geen model :smt061 Maar OK, beter dan een pijnlijke ontsteking. :cry:
Ik heb inderdaad ook 'doof' tandvlees, gisteravond kwam er ook troep uit. Mijn kies verdween bijna in het tandvlees.
Volgens de assistente moet ik maar een 'pijnstillings-spiegel' creëren door regelmatig Naproxen en dan om de 4 uur paracetamol te slikken.
Dank voor jullie reacties!