Ik heb sinds kort een nieuwe kroon op mijn voortand, maar sinds een paar dagen doet deze tand een klein beetje zeer. Het is een soort lichte zeurende pijn, momenteel wel te verdragen. Ik heb met een tandspiegel de achterkant van de kroon goed bekeken en zie dat een heel klein stukje (ca. 1 mm) van de kroon niet is bedekt met tandvlees (teruggetrokken tandvlees?).
Is er sprake van tandvleesontsteking? Maar ook de tanden ernaast doen een beetje zeer, hoewel de pijn iets minder voelbaar is dan bij de kroon zelf.
Sinds een dag gebruik ik trouwens Bocasan van Oral B, zal dit helpen?
Is er sprake van tandvleesontsteking? Maar ook de tanden ernaast doen een beetje zeer, hoewel de pijn iets minder voelbaar is dan bij de kroon zelf.
Sinds een dag gebruik ik trouwens Bocasan van Oral B, zal dit helpen?
Re: kroon doet zeer, ontsteking?
Het kan ook zijn dat de WKB misschien niet goed is uitgevoerd waardoor de wortelpunten nog wat ontstoken zijn.
Ik zou terug gaan naar de tandarts zodat ie kan nakijken wat het probleem kan zijn.
ik ben blij dat je nu van je klachten afbent. Houd het wel even in de gaten, het kan soms inderdaad zo zijn dat zich een nieuw krachtenevenwicht in de mond moet instellen. In een enkel geval is de kroon nog een fractie te hoog. Dit kan leiden tot gevoeligheid, met name tijdens het bijten.
Grts, Mignon