Aquafresh Natural Whitening, Aquafresh Ice Whitening, Aquafresh White & Shine etc. Zijn deze tandpasta's schadelijk voor de tanden? Of kan je ze zonder risico's gewoon een keer uitproberen?
En is het gebruik van Oral-B Opzetborstels ProBright ook schadelijk/risicovol?
https://www.tandarts.nl//winkel/
En mag je deze slechts 21 dagen gebruiken, of zou je die ook voor altijd kunnen gebruiken?
En is het gebruik van Oral-B Opzetborstels ProBright ook schadelijk/risicovol?
https://www.tandarts.nl//winkel/
Speciale opzetborstels met ingebouwde polijst-cup die zorgt voor wittere tanden in 21 dagen. Geschikt voor: alle Oral-B roterende poetssystemen
En mag je deze slechts 21 dagen gebruiken, of zou je die ook voor altijd kunnen gebruiken?
Re: Wittere tanden d.m.v tandpasta en opzetborsterls
Die ProBright borstel ken ik wel maar ik vond het niet comfortabel poetsen, dat is natuurlijk persoonlijk. Of er beperkingen aan het (langdurig) gebruik zijn weet ik niet zeker. Ik vermoed van niet. Je moet alleen niet te veel kracht gebruiken bij het poetsen en daar nodigt deze borstel wel toe uit om de "cup" op de tanden te krijgen.
In aansluiting op je vraag: ik ben een beetje sceptisch tegenover allerlei middeltjes en techniekjes voor wittere tanden. Alleen bleken helpt echt.
Mijn recept is - als je het echt belangrijk vindt - letten op de voeding (pas met sommige soorten thee, koffie, wijn e.d), verder gewoon elke dag goed (elektrisch) poetsen en 2x per jaar naar de mondhygieniste. Die kan eventueel ook aanslag weg polijsten, tandsteen verwijderen (heb je altijd wel wat) en de mondhygiene zo nodig bijsturen. Als je let op je voeding en goed poetst valt de aanslag/tandsteen erg mee. Zijn je tanden dan nog niet wit, dan is dat gewoon je natuurlijke kleur. Wil je daar echt iets aan veranderen, dan moet je - altijd in overleg met de tandarts! - gaan denken aan bleken.
Ik lees nu net dit, hoevaak mag je het dan wel gebruiken? 2 dagen per week?
Mocht er toch een product zijn waarvoor geldt dat je het niet iedere dag mag gebruiken (lees de aanwijzingen op de verpakking), dan kun je het beter helemaal niet gebruiken.
Bedrijven als AquaFresh, Prodent en andere sterke merken zijn als de dood dat er ooit een geval van slijtage bekend wordt. Als dat zou gebeuren en de media zou het oppikken, dan is dat bijna het einde van het merk. Tandpasta's worden daarom heel goed getest.
Onbekende merken kunnen juist gevaarlijker zijn. Hoeft niet maar het kan wel. Deze merken zijn er vaak op uit om even flink geld te verdienen (verkoopgericht en niet productgericht) om het merk vervolgens weer op te doeken. Deze merken nemen meer risico qua whitening.