dikke wang, oog en heel veel pijn!

Author:
marpost
Posted:
za, 06/21/2008 - 22:27
ik had dinsdag btje kiespijn en afspraak gemaakt voor de volgende dag bij de tandarts maar toen ik sochtends wakker werd was de ene helft van mn gezicht helemaal dik en hard! dus ik kom bij de tandarts en die snijd t open en stopt er een dreentje ofzow in en krijg penciline kuur + pijnstillers (brufen 600 en amoxicilline 500) en moet de ochtend daarna terug komen, volgens de tandarts moest t nu af gaan zakken..... niet dus ik word dus de ochtend daarna weer wakker en was t nog erger en de pijnstillers hielpen niet en k verging vd pijn!!dus ik kom bij de tandarts die haalt t dreentje druit en word naar de kaakchirurg gestuurd die verdoofd me in me onsteking(wat dus best wel zeer deed) en snijd t weer open alleen nu wat dieper en schraapt t schoon maar de tandarts kreeg dr ook al geen pus uit ofzow en die kaakchirurg ook nie en dat moest wel de bedoeling zijn dus hij doet er weer een dreentje in en hecht t dicht en k kreeg zwaardere pijnstillers mee (paracetemol/codeinefosfaat 500/20) die weer niet hielpen en weer werd ik de volgende dag wakker met nog dikker gezicht en vd koorts werd ik al helemaal gek!! dus ik ben maar naar de huisarts gegaan die gaf me een zwaardere pencilline kuur mee(amoxicilline?clavulaanzuur 500/125) + zwaardere pijnstillers(Diclofenacnatrium 100) + nog iets voor mn maag omdat die andere medicijn een maagzweer kon verookzaken (omeprazol 20) vanochtend heeft de tandarts trwns dat dreentje weer verwijderd en die hechtingen losgeknipt anders kon hij dat dreentje dr nie uitkrijgen (zeer pijnlijk!!) ondertussen ben ik helemaal suf vd tabletten loop nogal moeilijk (en scheef) ben heel moe heb t gevoel dat er beestjes over mn gezicht lopen mn hoofd voelt zwaar, krijg af en toe een rare ademhaling en heb nog steeds pijn, mn zwelling begint nu dan iets af te zakken en als ik me tabletten allemaal slik en op tijd heb ik ook minder pijn, (mn zwelling is trwns ook uitgebreid naar mn andere oog en naar mn onderkaak en hals daardoor slik ik moeilijk), maar nou vraag ik me af ik loop nu al een week met een dik gezicht en veel pijn wanneer gaat dit nu weg?? ze hadden gezegd dat t maar 3 - 5 dagen duurde dan was ik helemaal weer de oude was tenslotte maar een ontsteking maar ik begin nu na de vijfde dag pas een btje mn zwelling kwijt te raken, t meeste pijn zit onder mn oog naast mn neus daar zit ook de meeste druk, kzou graag wat tips willen van mensen die dit ook hebben gehad, alvast bedankt!!!
Mignon

Het draintje is bedoeld om het ontstekingsvocht af te voeren. De antibioticumkuur doet zijn werk meestal pas na een dag of 3 a 4. Het is wel heel vervelend dat je nog steeds zo veel pijn en zwelling hebt. Heeft de tandarts de oorzaak van de ontsteking al gevonden? Houd even goed in de gaten of de zwelling geen benauwdheidsklachten gaat veroorzaken. Dit kan namelijk erg gevaarlijk zijn. Heb je voor morgen weer een afspraak staan bij je tandarts of ga je nogmaals naar de kakchirurg terug?

Grts, Mignon
zo, 06/22/2008 - 16:42 Permalink
marpost

ik ben vanochtend weer geweest om te kijken of het al afzakte en t begint nu wel aardig afte zakken:D allen de pijn blijft nog heel erg aanwezig:S maar iig de koorts is ook minder en volgens mij begin ik op te knappen!!! 8) ik zag t zaterdag egt ff nie meer zitten:P :oops: maar een oorzaak?? daar heb ik ze nog niet over gehoord ik moet iig als alles weg is mn hoektand laten schoonmaken dus denk dat er wat van binnen zat te rotten wat je aan de buitenkant niet kon zien maar bedankt voor je reactie!!

grtjes marianne
ma, 06/23/2008 - 10:39 Permalink
Mignon

Jee, ik ben blij dat je je weer wat beter voelt nu. Als men het over de hoektand heeft gehad ga ik ervan uit dat dit de oorzaak is. Waarschijnlijk is er sprake van een wortelpuntontsteking die zich in het bot heeft uitgebreid. De meest voor de hand liggende behandeling is een wortelkanaalbehandeling. Heel veel sterkte en beterschap.

Grts, Mignon
ma, 06/23/2008 - 21:09 Permalink