Hallo,
even een vraagje: vandaag kwam er tijdens het schoonspuiten van kiezen water in mijn gezicht dat was vermengd met etsvloeistof. Mijn ogen waren op dat moment gelukkig dicht. Later scheen de assistente per ongeluk even met dat apparaat voor het uitharden in mijn ogen, waardoor ik ultaviolet licht zag door mijn gesloten oogleden heen. Ik ben bang dat hierdoor schade aan mij ogen kan zijn ontstaan, kan dit?
AnnaMaria
even een vraagje: vandaag kwam er tijdens het schoonspuiten van kiezen water in mijn gezicht dat was vermengd met etsvloeistof. Mijn ogen waren op dat moment gelukkig dicht. Later scheen de assistente per ongeluk even met dat apparaat voor het uitharden in mijn ogen, waardoor ik ultaviolet licht zag door mijn gesloten oogleden heen. Ik ben bang dat hierdoor schade aan mij ogen kan zijn ontstaan, kan dit?
AnnaMaria
Re: Kan dit je ogen beschadigen?
Over die lamp moet je je niet ongerust maken. Als je er vaak inkijkt, is het inderdaad schadelijk maar zo heel eventjes is niet zo erg.
Weet iemand ook een antwoord op de vraag of het schadelijk is als er tijdens het
uitspoelen van de etsvloeistof wat van dit spul in je ogen komt( verdund)?
Als het flink verdund is metwater werkt het hoogstens irriterend. Dat kan dan even een prikkend gevoel geven en je oog gaat tranen maar dan moet het snel over zijn. En dan kan het verder geen kwaad. In cola zit het ook moet je maar denken. :D
Het licht van de lamp is overigens geen ultraviolet licht maar (tegenwoordig) gewoon blauw licht Dat is een stuk veiliger: Maar de lichtintensiteit kan wel hoog zijn dus oppassen met het direct in de lamp kijken. Maar dat zal je als patient niet snel gebeuren want alleen in de mond brand de lamp