inscheurende kiezen

Author:
mare49
Posted:
di, 06/24/2008 - 22:25
Het is nu al in korte tijd de derde keer dat er in een kies van me een scheur zit. Helaas heeft dit tot gevolg dat de kies eruit moet. Helaas helaas. Mijn tandarts zegt dat ik er aanleg voor heb en dat je daar niks preventiefs aan kan doen.

Toch mijn vraag hier wat de ervaringen zijn. Hoe kan het dat kiezen scheuren en of er echt niet iets preventiefs er aan te doen is.
De kans is elke keer groot dat ik hierdoor een kaakontsteking krijg en dan is het weer op voor de implantaat.
Mignon

Ik denk dat er een parafunctie in het spel is die zorgt voor een overbelasting van de tanden en kiezen. Weet je toevallig zelf of je klemt of knarst of heb je weleens een vermoeid gevoel in je kaken? Deze symptomen kunnen wijzen op een parafunctie. Door mbv een spalk de spieren tot rust te brengen haal je de overbelasting weg. Overleg dit eens met je tandarts. Wellicht kan hij aan de tekenen van slijtage in je mond wel zien of je klemt of knarst.

Grts, Mignon
wo, 06/25/2008 - 22:57 Permalink
mare49

Inderdaad weet ik van mijn vorige tandarts dat ik tandenkarsend slaap. Ook mijn partner bevestigde dit vroeger. Zelf was ik ook al op die gedachte gekomen.Maar dat betekent dat er inderdaad nog meer kiezen zullen sneuvelen. Probeer er wel op te letten, maar ja als je slaapt.... ben ik er niet bij.

Bedankt alvast voor dit antwoord
do, 06/26/2008 - 19:48 Permalink