In feb een wortelkanaalbehandeling gehad. De tandarts kon niet bij het laatste stukje wortel. Nu is dat ontstoken, zit aan de antibiotica en ben doorverwezen naar endodontoloog. Deze heeft een wachttijd van een half jaar!!!
Andere optie ins naar de kaakchirug om de wortel af te snijden als het ware, maar omdat het best een lang stuk is, wordt dit niet geadviseerd door mijn tandarts.
En ik ben zo.................. bang voor de tandarts en weet niet meer wat te doen. Heb de neiging mijn tandarts te bellen en te vragen de kies te trekken, maar ik mis die ernaast ook al, dus lastig voor eventuele kronen etc.
Wie heeft tips, adviezen, ervaringen ..........
Groeten Ans
Andere optie ins naar de kaakchirug om de wortel af te snijden als het ware, maar omdat het best een lang stuk is, wordt dit niet geadviseerd door mijn tandarts.
En ik ben zo.................. bang voor de tandarts en weet niet meer wat te doen. Heb de neiging mijn tandarts te bellen en te vragen de kies te trekken, maar ik mis die ernaast ook al, dus lastig voor eventuele kronen etc.
Wie heeft tips, adviezen, ervaringen ..........
Groeten Ans
Re: Wortelonsteking na WKB
Ik zou eerst even afwachten wat de antibiotica doen. Meestal slaat de kuur na een dag of 3 aan. Als er een lang stuk van de wortelkanalen ongevuld is gebleven zal de kaakchirurg een vrij groot deel van de wortel moeten amputeren. Dit leidt tot verzwakking van de kies of tand. Ik zou daarom ook gaan voor de herbehandeling als deze gezien de omstandigheden een goede kans van slagen heeft. Ik begrijp dat je niet met veel plezier in de tandartsstoel zit, maar je moet je wel bedenken dat wanneer er een tand getrokken wordt, er ook een oplossing moet volgen...
Veel succes en beterschap,
Mignon