Is het mogelijk om twee keer een wortelkanaal behandeling uit te voeren aan een kies in de bovenkaak?
Ik heb ongeveer 8 maanden geleden een wkb uit laten voeren en nu begint de kies weer te zeuren, vandaar.
En als dat niet mogelijk is wat zijn dan buiten een apex de mogelijkheden? Na het lezen van veel verhalen
over een apex wil ik die niet omdat de kans op terugkomen van de ontsteking groot is en dat bij het later
plaatsen van een implantaat het bot niet stevig genoeg zou zijn.
Groeten Bas.
Ik heb ongeveer 8 maanden geleden een wkb uit laten voeren en nu begint de kies weer te zeuren, vandaar.
En als dat niet mogelijk is wat zijn dan buiten een apex de mogelijkheden? Na het lezen van veel verhalen
over een apex wil ik die niet omdat de kans op terugkomen van de ontsteking groot is en dat bij het later
plaatsen van een implantaat het bot niet stevig genoeg zou zijn.
Groeten Bas.
Re: 2x wkb aan zelfde kies?
Wat betreft het plaatsen van implantaat. Dit is nog wel mogelijk na een apexresectie, alhoewel botopbouw nodig kan zijn. Ook om andere reden wordt dat vaak toegepast bij implantaten.
Mijn voorkeur gaat (na een 2e behandeling) uit naar trekken ipv een apex.
Kan de tandarts dit trekken zelf als er een kleine ontsteking aan de wortelpunt zit? Of moet ik dan naar de kaakchirurg?