Hallo,
Ik weet niet goed onder welk kopje dit valt maar heb deze maar uitgekozen.
Mijn vraag is hoe zit het met tandsteen verwijderen als je een beugel hebt/krijgt?
Ik heb normaal niet heel veel last van tandsteen (meestal 1 keer in de 3 jaar verwijderen) Maar ik heb nu een slotjesbeugel boven (7 maanden) en over een maand wordt ook onder geplaatst. Nu ben ik er achter gekomen dat er achter mijn ondertanden best wel wat tandsteen zit en ik hoef pas in september naar de tandarts. Ik ga er van uit dat de tandarts het dan gaat verwijderen maar is dit dus ook mogelijk als ik dadelijk mijn slotjes beugel heb? Is dat geen probleem of moet ik toch eerder dat tandsteen laten verwijderen?
Ik weet niet goed onder welk kopje dit valt maar heb deze maar uitgekozen.
Mijn vraag is hoe zit het met tandsteen verwijderen als je een beugel hebt/krijgt?
Ik heb normaal niet heel veel last van tandsteen (meestal 1 keer in de 3 jaar verwijderen) Maar ik heb nu een slotjesbeugel boven (7 maanden) en over een maand wordt ook onder geplaatst. Nu ben ik er achter gekomen dat er achter mijn ondertanden best wel wat tandsteen zit en ik hoef pas in september naar de tandarts. Ik ga er van uit dat de tandarts het dan gaat verwijderen maar is dit dus ook mogelijk als ik dadelijk mijn slotjes beugel heb? Is dat geen probleem of moet ik toch eerder dat tandsteen laten verwijderen?
Re: tandsteen en beugel
Ik heb een tijdje samengewerkt met een ortho. Dan werd er bij de ortho eerst de draad verwijderd en dan kon ik heel makkelijk tst verwijderen. Het kan echter ook heel goed met de draad erin, maar het kost de behandelaar dan alleen even wat extra moeite.
Succes
Ik had er juist de laatste paar jaar minder last van en nu sinds ik mijn beugel heb meer. Zou het kunnen door dat ik een beugel heb dat het dan meer wordt? Heb je dan meer kans op tandsteen?