Hallo beste mensen,
Ik heb van de week al een paar keer op dit forum gekeken, zoekend naar een antwoord.
Vorige week vrijdag kreeg ik s'avonds wat last met eten in de onderkaak, het leek of er wat kiezen gevoelig waren.
Dit trok weer weg tot ik s'nachts wakker werd met een zeurend gevoel in de onderkaak.
Paracetemol genomen en weer verder geslapen.
Maandag maar een afspraak gemaakt met de tandarts want de pijn komt steeds weer opzetten, maar is niet constant aanwezig.
Warme en koude dranken zijn ook niet echt pijnlijk, en eten ook niet.
De pijn straalt door mijn hele onderkaak naar het oor en soms ook een beetje weer in de bovenkaak( heel af en toe)
Na het nemen van een foto, waar niks op te zien was, en wat tikken en koude watjes wat niet echt gevoelig was weer naar huis gestuurd.
Het moeilijke was dat ik niet één duidelijke kies aan kon wijzen die de pijn zou kunnen veroorzaken.
Dinsdag huisarts, verhaal uitgelegd.... AB gekregen omdat hij dacht aan een holte ontsteking die ik ieder jaar heb.
Maar dit voelt echt heel anders.
Woensdag maar weer naar de tandarts terug omdat ik geen zin had in pijnlijke paasdagen :D
Weer een foto genomen en testjes gedaan....... weer niks te zien.
Aan die kant staan 3 kiezen..... de achterste met een hele kleine vulling, dan een kroon die geen WB heeft gehad, en dan komt een kies zonder vulling.
De tandarts wilde wel een WB doen bij de meest logische verdenking namelijk de kroon.
Maar hij kon geen garantie geven dat het die ook echt was.
Samen maar besloten het toch nog maar even af te wachten.......
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn???
-De pijn is niet constant aanwezig.
_Pijn zet wel met vlagen op.
_In de loop van de dag wordt de pijn erger.
_Niet echt gevoelig voor koud en warm.
-Eten is ook niet echt heel pijnlijk.
_ Pijn in de gehele onderkaak vanaf het oor tot aan mijn kin zo ongeveer
Ik loop er nu een week mee rond en wordt er een beetje chagie van :roll:
IK hoop op een reactie
Groetjes Coco
Ik heb van de week al een paar keer op dit forum gekeken, zoekend naar een antwoord.
Vorige week vrijdag kreeg ik s'avonds wat last met eten in de onderkaak, het leek of er wat kiezen gevoelig waren.
Dit trok weer weg tot ik s'nachts wakker werd met een zeurend gevoel in de onderkaak.
Paracetemol genomen en weer verder geslapen.
Maandag maar een afspraak gemaakt met de tandarts want de pijn komt steeds weer opzetten, maar is niet constant aanwezig.
Warme en koude dranken zijn ook niet echt pijnlijk, en eten ook niet.
De pijn straalt door mijn hele onderkaak naar het oor en soms ook een beetje weer in de bovenkaak( heel af en toe)
Na het nemen van een foto, waar niks op te zien was, en wat tikken en koude watjes wat niet echt gevoelig was weer naar huis gestuurd.
Het moeilijke was dat ik niet één duidelijke kies aan kon wijzen die de pijn zou kunnen veroorzaken.
Dinsdag huisarts, verhaal uitgelegd.... AB gekregen omdat hij dacht aan een holte ontsteking die ik ieder jaar heb.
Maar dit voelt echt heel anders.
Woensdag maar weer naar de tandarts terug omdat ik geen zin had in pijnlijke paasdagen :D
Weer een foto genomen en testjes gedaan....... weer niks te zien.
Aan die kant staan 3 kiezen..... de achterste met een hele kleine vulling, dan een kroon die geen WB heeft gehad, en dan komt een kies zonder vulling.
De tandarts wilde wel een WB doen bij de meest logische verdenking namelijk de kroon.
Maar hij kon geen garantie geven dat het die ook echt was.
Samen maar besloten het toch nog maar even af te wachten.......
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn???
-De pijn is niet constant aanwezig.
_Pijn zet wel met vlagen op.
_In de loop van de dag wordt de pijn erger.
_Niet echt gevoelig voor koud en warm.
-Eten is ook niet echt heel pijnlijk.
_ Pijn in de gehele onderkaak vanaf het oor tot aan mijn kin zo ongeveer
Ik loop er nu een week mee rond en wordt er een beetje chagie van :roll:
IK hoop op een reactie
Groetjes Coco
Re: Ik weet het niet meer......
En pas op met starten endo bij idem...
Er zijn al veel te veel endo`s gedaan waar de oorzaak ergens anders lag (mn bij knarsen/klemmen)
Dit keer was een huisarts de boosdoener als ik het goed heb :D . Die de voorgeschiedenis kende van de patient (voorhoofdsholteontsteking).
Ik volg ook enkele buitenlandse fora en lijkt het er op dat de tandarten daar wat wel wat scheutiger zijn met AB, in ieder geval als ondersteuning van de behandeling van parodontitis en bij wortelpuntontstekingen. Dan valt het hier nog mee.
Volgens mij is het gewoon evidence based medicine dat AB geen oplossing is in de tandheelkunde hoe verleidelijk het kan zijn er naar te grijpen .... (een paar goed omschreven situaties daargelaten).
kan het misschien zijn dat je kauwspieren wat overbelast zijn? Door stress kun je gaan klemmen of knarsen waardoor je kauwspieren oververmoeid kunnen raken. Dit geeft een zeurende pijn. Ook het feit dat de pijn in de loop van de dag toeneemt zou kunnen duiden op overbelasting. Je zegt dat het eten niet lastig gaat. Kun je je mond nog wel ver openen, bjvoorbeeld als je gaapt? Of doet dit extra pijn? Ik hoop dat we je via deze weg een antwoord kunnen geven.
Hartelijke groeten, Mignon
Ik heb verder geen klachten met gapen of het open doen van mijn mond.
Heb sinds vanochtend wel het idee dat de rechterkant net voorbij mijn kin er een verdikkingkje zit.
Een soort kwabje, niet groot en ook niet pijnlijk als ik daar aan kom.
Vanochtend weer opgestaan zonder pijn, wel wat drukgevoel in de kaak.
Ben benieuwd hoe het zich vandaag weer verder gaat ontwikkelen.
Groetjes Coco
Wat wordt hier mee bedoelt?
Kun je dit uitleggen aub?
Bij het gebruik van AB of als het niet duidelijk is wat de oorzaak is?
Groetjes Coco
Het komt helaas heel vaak voor dat er wortelkanaalbehandelingen gedaan worden bij pijnklachten door overbelasting door knarsen. Maar dat is alleen maar symptoombestrijding (met vaak forse nabezwaren achteraf door de voortdurende overbelasting). Net zoals Antibiotica voorschrijven terwijl je niet weet wat er speelt gokken is. Antibiotica is er om ontstekingsverschijnselen de kop in te drukken, maar doet in essentie neits aan de oorzaak van die ontsteking. En is vanwege alle mogelijke gevolgen (onder andere resisitent worden van bacterien) eigenlijk laatste keus bij behandeling.En dus zeker niet als gok....
en een huisarts die bij problemen in de kaak AB voorschrijft..zonder exact te weten wat er speelt, alleen maar omdat patient een geschiedenis met holteontstekingen heeft, nu ja, het zal ook wel duidelijk zijn wat ik daarvan vind...
Even een update over mij:
Gisterochtend opgestaan pijnloos, wel wat drukgevoel in de onderkaak.
S'avonds meer pijn vanaf net onder mijn oorlel uitstralend tot aan mijn kin.
Bij het eten van een bitterbal gisteravond ging er wel effe een pijnscheut door een kies, volgens mij
Paracetemol genomen en redelijk geslapen.
Vanochtend opgestaan met weer die pijn vanaf mijn oorlel tot aan mijn kin.
Vervelende, zeurende pijn.
Pijn straalt soms wat naar de bovenkaak en soms richting de klieren in mijn hals.
Niet echt last met warme en koude dranken.
Ben ook nog steeds niet herstelt van een flinke verkoudheid, blijf wat snotterig (sorry voor dit onsmakelijke woordje)
Kan een holteontsteking ook afzakken naar de onderkaak???
Rond 16.00 uur s'middags heb ik het helemaal gehad, moe, algehele malaise..........
Gewoon niet echt fit.
Moet nog 2 pillen antibiotica en dan is de kuur ook klaar
Ben het een beetje zat na ruim een week pijn te hebben.
Maar wat dan, dokter of toch weer tandarts.
Zou na een een dag of 10 een eventuele ontsteking wel te zien moeten zijn op een foto??
Fijne paasdagen
Groetjes Coco
Nogmaals beterschap, grts Mignon
Morgen toch nog maar even naar de tandarts terug en eventueel naar de huisarts.
Gister overdag ging het redelijk, naar mate het later werd meer pijn....
Paracetemol genomen om 21.30 en tot op heden nog geen pijn, terwijl paracetemol allang uitgewerkt is.
Wel meer verkouden ondanks antibiotica en een vol gevoel in mijn hoofd en hoofdpijn.
Het blijft een raar verhaal hahaha.
Groetjess Coco
Nou het is net of ik het mezelf zie schrijven. Bij mij gaat het om de bovenkaak. Sinds er vorig jaar maart een apex in mijn kies (waar een kroon zit) is gedaan heb ik last als ik verkouden ben. Het zeurt de hele dag (oorpijn, de hele bovenkant doet zeer). Stoom 3 x per dag en gebruik een zoutoplossing en slik paracetamol). Nu weet ik dat de kroon aan vervanging toe is. Moet in april naar de tandarts om te kijken via foto's of de apex geslaagd is en zoja wordt de kroon vervangen.
Ik heb het gevoel alsof de kaak/tandvlees opgezwollen is, dat is niet zo. Eten kan ik prima en eraan komen ook. Het zal wel psychisch zijn, maar als ik er aan denk voel ik het extra.
Heb net de tandarts gebeld, maar eerlijk gezegd ben ik te bang om te gaan, aan de andere kant mogen ze de kies er zo uit trekken, want hier wordt je idd chaggie van....
morgenochtend toch maar bellen vrees ik...
suc6 ermee!
Sylvia
Ik ben weer terug naar de TA geweest, en nog steeds niets te zien :roll: op de foto's.
Antwoord: nog geen verdere acties ondernemen.
Intussen heb ik nog steeds pijn aan de kiezen in onder en bovenkaak, hoofdpijn en een vol gevoel in mijn wangen.
Ook weer terug naar de HA geweest en die zegt toch dat het aan mijn holtes ligt.
Ik ben weer(nog steeds) flink neusverkouden, dus zal er maar aan moeten geloven.
Anders volgende week een foto van de holtes om eens te kijken.
Ben nu al 2 weken zo aan het sukkelen, wordt er een beetje moe van.
Heb gister voor het eerst sinds 2 weken eens geen pijnstillers gebruikt en ik moet zeggen dat het wel om te doen was, want ik voelde me net een wandelende gifcontainer met al die pijnstillers van de afgelopen weken :smt003
Groetjes Coco
Ben zelf ook naar de TA geweest, foto genomen en nu blijkt er een kleine zwarte punt op de foto te zien te zijn, naast de kies waar ik vorig jaar een apex heb laten doen. Zij adviseert mij om bij dit kiesje ook een apex uit te laten voeren en gaf mij AB om van de ellende af te komen. Heb een afspraak bij de KC gemaakt, over 3 weken kan ik terecht.
Zit nu sinds wo avond aan de AB, ben nog steeds strontverkouden. Het 'grappige' is dat jij ook zo'n vol gevoel in je wangen hebt. Het lijkt wel alsof ze opgeblazen zijn, je zit het niet, maar voelt het wel. Oor doet zeer, spieren in hals, klieren opgezet... bleh bleh bleh.
Dus ik weet hoe jij je voelt. De griep helpt niet echt he?!?!
Ga zo maar weer stomen en een paracetamol innemen lol.
Wens je suc6!
Sylvia
Ik was benieuwd of je nog steeds de klachten hebt?
Sinds november heb ik regelmatig last van deze problemen...
Het duurt een paar weken en dan zakt het weer, maar om de een paar maanden krijg ik dit weer terug.
In november was doorverwezen naar KNO-arts en naar neuroloog.
Neuroloog en KNO arts konden niets vreemds ontdekken.
MRI scan van Cerebrum, volledig bloedonderzoek, evenwichttest en gehoor test gehad, maar ze konden niets vreemds ontdekken.
Toevallig heb ik nu weer last van. Volgens huisarts komt dit door een kies. Hij heeft meer doorverwezen naar tandarts.
Gelukkig kon ik vandaag meteen al bij tandarts terecht. Daar hebben ze röntgenfoto gemaakt, maar dit leverde ook geen resultaat.
Nu ben ik doorverwezen naar kaakchirurg. ik heb volgende week afspraak bij kaakchirurg.
Spannend...