Ik heb gedurende zes maanden een vaste beugel gehad op acht onderstaande tanden. Daarna heb ik een uitneembare beugel gehad op acht bovenste tanden gedurende vijf weken. Ik ben met die laatste beugel moeten stoppen omdat de problemen sinds dan begonnen. Onderaan had ik een draadje maar beet met de bovenste tanden er constant op. Gevolg: wortelresorptie aan een tand boven en een tand onderaan. De draad moest er dus zo snel mogelijk af om dit niet erger te maken. Gevolg: alles staat terug scheef en wil maar niet vastgroeien. Mijn tanden blijven constant verspringen zowel onder als bovenaan. Ook mijn beet is niet perfect. Ze vinden precies geen goede plaats en blijven losstaan. Nu is het al juli en er is nog geen verbetering. Ik hoop dat mijn tanden niet nog losser gaan staan en uitvallen. Dit is een vervelend probleem want ook als ik gewoon maar slik voel ik tanden verspringen en na het eten is dit nog een stukje erger. Ik ga al naar twee professors maar die zeggen dat ik moet wachten. Mijn geduld geraakt stilletjes aan op. Mijn leven bestaat alleen nog maar uit angst om mijn tanden te verliezen en kan aan niet veel anders meer denken. Het stoort enorm. Had liever scheve tanden dan losse vervelende tanden.
Kan er iemand een verklaring geven wat er gaande is???
Kan er iemand een verklaring geven wat er gaande is???
Re: Kan er iemand mij helpen Aub?
Welke professoren?
Zelfs als ik er met de vinger over glij voel ik dat ze verspringen. Ik blijf ervan af maar dat helpt niet.
Ik ga bij een professor in de orthodontie en bij een professor in kaakchirurgie.
Ze begrijpen niet waarom de tanden niet vastkomen
ik moet maar wachten maar wordt alsmaar angstiger. Ik heb schrik dat ze gaan uitvallen.
Ik had al mooie tanden, maar onderaan stonden er twee serieus scheef en heb daardoor toch voor orthodontie gekozen en al veel spijt gehad. Ik poets mijn tanden heel goed en flos veel. Heb geen tandvleesproblemen zegt de tandarts dus ik weet geen raad meer.
Ik heb precies het gevoel dat de tanden uit het bot versprigen. Zo lijkt het precies. Ook tanden waar geen blokjes of beugel opstonden lijken te verspringen. Natuurlijk krijgen die ook een andere positie. Nooit eerder heb ik hier last van gehad. Maar als ik boven en onderaan met de vinger over het tandvlees ga voel ik telkens andere tanden verspringen. De ergste zijn snijtand links boven en de twee tanden naast die snijtand. Ik hoop dat er een mirakel gebeurt want ik kan er niet meer mee leven, heb alleen maar spijt en kan het mezelf niet vergeven. Ik had nooit last van de tanden en nu geraak ik er niet van af. De tanden die dan verspringen daar is het tandvlees precies platter dan op andere plaatsen. Weker precies.
Kom je uit België?
ben 25 jaar.
Ga eens naar een Nederlandse orthodontist, voor een 2e mening.
Ben niet zo kapot van de gemiddelde Belgische orthodontist.
Heb je al soortgelijke problemen gehoord, of vind je het ook eigenaardig wat er aan de hand is?
En de ene dag is de beet redelijk en de andere dag weer helemaal slecht! Eigenaardig!
Tja laat ons hopen dat de tijd een oplossing meebrengt.
Leuk is het niet in ieder geval. Je voelt je slachtoffer he!
Jij hebt een tandartsenpraktijk ofzo?
En waarom niet ?
Het zal wel niet realistisch zijn zeker om hier een objectief antwoord op te krijgen, zo openlijk in dit forum dat iedereen het kan lezen ? Maar na enkele ... minder goede ervaringen tot nu toe interesseert het me wel erg waarom u dit zegt.
ik stuurde jou een pb.