pijn na vullen en boren en ik ben zoooo bang

Author:
fudges
Posted:
wo, 07/09/2008 - 19:12
misschien kan iemand mij dit uitleggen? Ben een angsthaas voor de tandarts heb bovenprothese en nog 8 ondertanden. Nu ga ik trouwen en heb alle moed verzameld om een nieuwe onderprothese met kiezen aan weerzijden te laten maken. Kwam bij de tandarts en die zij dat de buitenste tandjes secu kiesjes moesten worden gedaan zilveren vullingen eruit witte erin. In 1 zat een gaatje . Alle moed verzameld en hoera had het laten doen. was onwijs trots op mijzelf totdat de verdoving was uitgewerkt. Kan met 1 kies niet eens meer kauwen en warm en koud is niet te verdragen de andere irriteert ook maar in mindere mate.
Ik weer alle moed verzameld en netjes gebeld en uitgelegd. Mocht komen ben 3 min binnen geweest hij heet 3x geklopt op mijn kies en met het haakje langs mijn kiesje geschraapt wat natuurlijk pijn deed en kreeg de mededeling poets maar 3 weken met sensodyne, geen verbetering dan gaan we de vulling overnieuw doen en anders een wkb nou je begrijpt ik doe het in me broek En wat dacht je van de rekeningen het gaat maar door voor die 3 min rekent ie al 19.10 bestaat er iets als service bij een tandarts of garantie??Kwam voor een onderprothese maar nu word het een goud bekkie nieuwe bovenprothese moest er ook komen en ja zoals zovelen is ook mijn geld voor de tandarts op. En hoe kan ik die pijn nou hebben gekregen. graag uw reactie want heb er weer pijn in me buik van
Spiegeltje

Pijn na een vulling komt helaas wel vaker voor en gaat in veel gevallen vanzelf over. De tandarts heeft waarschijnlijk de vulling nog een keer onderzocht en geen afwijkingen gevonden. Die zijn echter niet alltijd goed te zien. Het heeft echter weinig zin meteen al de vulling te vervangen omdat - zoals gezegd - de klachten vaak vanzelf verdwijnen. Als ik u was zou ik gewoon proberen wat geduld te oefenen. Kiespijn moet vrij snel verdwijnen (binnen een paar dagen tot hoogstens een week) maar de tanden en kiezen kunnen wel wat langer gevoelig blijven. Ook dat gaat op den duur meestal vanzelf wel weg.

Ik zou er voorlopig maar niet vanuit gaan dat er een nieuwe vulling moet komen en/of een wortelkanaalbehandeling.De tandarts heeft alleen het traject aangegeven als u pijnklachten mocht blijven houden.

Deze behandelingen komen gewoon voor uw rekening. De tandarts kan en hoeft niet te garanderen dat na een vulling u van alle klachten en problemen af bent.
wo, 07/09/2008 - 19:45 Permalink
fudges

dank je wel voor uw snelle reactie,

Ik zal geduld moeten hebben zoals u al zei vind het alleen beetje jammer dat ik zonder enige pijn bij de tandarts kwam en nu na behandeling deze pijnklachten wel heb.
Het doet mij het vertrouwen in mijn nieuwe tandarts niet goed.
Eten gaat steeds moeilijker mede omdat ik absoluut geen warm en koud kan verdragen Gelukkig als ik mijn lippen op elkaar houd heb ik geen pijn hahah

Hoop dat het snel verdwijnt want zolang als dat ik dit heb kan mijn prothese boven en onder wel vergeten

groetjes fudges
wo, 07/09/2008 - 20:33 Permalink
fudges

hoi mignon,

Nou ben toch maar terug gegaan naar de tandarts weer alle moed verzameld en me laten helpen.
Hij heeft de vulling vervangen voor een nieuwe, en nu maar hopen dat het nu goed gaat.
heb wel een beetje napijn maar dat neem ik voor lief mede omdat jij zegt dat dat een paar dagen kan duren.

Nog bedankt voor je snelle reactie

groetjes fudges
ma, 07/28/2008 - 22:35 Permalink