Verstandkiezen trekken (roes/benzodiapinen)

Author:
suusje1988
Posted:
wo, 07/09/2008 - 22:15
hallo,

mijn vraag was mag je oxazepam slikken voor een extractie van verstandkiezen in de bovenkaak?
zoja hoelang van te voren moet je beginnen voor juiste effect en welke dosis (normalite 10mg).

bij een gewone tandarts kun je denk ik geen roes krijgen?

ik hoop snel op antwoord. Ik ben heel angstig en moet nog afspraak maken maar als ik er aan denk speelt de spaning op en komen de tranen van angst opzetten. :smt010

groetjes,
suzanne
annemieke_07

Bij mij zijn 9 juni de verstandskiezen boven getrokken. Ik heb er niks van gevoeld en ook geen napijn gehad........ :D . Wie gaat het bij jou doen? Ik ben bij de kaakchirurg geweest. Ik ben ook een verschrikkelijke schijterd, maar als ik dit had geweten had ik het eerder gedaan het is mij 200% meegevallen. Ik ben huilend de stoel in gegaan..........:oops: . Ik hoop voor jou dat het ook zo gaat als bij mij. Wens je veel succes en sterkte. Als ik jou was zou ik het zonder roesje doen.

Groetjes Annemieke.
wo, 07/09/2008 - 22:44 Permalink
Spiegeltje

Een "roesje" (lachgas-sedatie) kun je soms wel bij de tandarts krijgen maar het is in Nederland niet erg gebruikelijk. Praktijken vermelden het meestal wel op hun site.

Medicijnen hebben vaak het nadeel dat ze nog heel lang blijven nawerken. Midazolam ("Dormicom")is op dat punt een relatieve uitzondering. Met je tandarts en/of huisarts moet je bepalen welk middel en dosis geschikt zijn. Je tandarts moet uiteraard van te voren weten dat je iets tegen je angst hebt geslikt.. Op zich kan het geen kwaad voor de behandeling. Wonderen moet je er natuurlijk niet van verwachten.

Zie onder meer: http://www.sbt.nl/Informatie/Info_Angst.asp#2
wo, 07/09/2008 - 23:03 Permalink